جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: زمان سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان تمام شده است...
کد خبر: ۶۱۴۱۲
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: زمان سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان تمام شده است.

سردار خلیل واعظی در نشست خبری در پاسخ به «فکرشهر» درباره فرمانده جدید انتظامی دشتستان گفت: زمان سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان تمام شده و حکم فرماندهی صادر شده و فقط به دلیل مشغول بودن نتوانسته ایم این حکم را ابلاغ کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره زمان بهره برداری از کلانتری 11 این شهر نیز گفت: سعی داریم تا دو سه ماه آینده، کلانتری 11 برازجان را تکمیل کنیم تا ان شااله به بهره برداری برسد.

افزایش جرایم اقتصادی در استان

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در 6 ماه گذشته، 8 معاونت نیروی انتظامی استان رتبه های برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

سردار واعظی، با اشاره به افزایش جرایم اقتصادی در استان، از کشف تعداد 72 فقره انواع جرائم اقتصادی به ارزش 158 میلیارد و 727 میلیون تومان خبر داد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

وی، با بیان اینکه در بحث جرائم، استان بوشهر جزو استان‌های برتر در کشور است، افزود: 829 میلیارد تومان ارزش کشفیات قاچاق در استان بوده است که این کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است. 

واعظی اضافه کرد: پلیس در گمرک بوشهر و سپس در شهرستان‌های استان بوشهر از جمله گناوه و دیلم هم مستقر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر درباره جزایم خشن استان نیز توضیح داد: در زمینه دستیابی و کشف جرائم خشن استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد رشد داشتیم و در زمینه دستیابی و کشف جرائم خشن آمار 100 درصدی کشف در شش ماه نخست سال داشتیم.

کاهش شاخص سرقت‌های مسلحانه

سردار واعظی در این نشست، از کاهش شاخص سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: هفت فقره قتل مربوط به سال گذشته کشف ‌شده است و در شاخص سرقت‌های مسلحانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 54 درصد کاهش و در سرقت به عنف 13 درصد کاهش داشتیم. همچنین، در شاخصه کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش و میزان دستگیری سارقین نیز 12 درصد رشد داشتیم.

وی همچنین، از شناسایی و دستگیری 94 نفر خریداران اقلام مسروقه (مال خر) در استان خبر داد و گفت: در این زمینه تعداد 64 باند که اغلب آن‌ها غیربومی بودند، دستگیر شدند.

88 هزار و 898 مورد اجرای احکام و ابلاغ

سردار خلیل واعظی در بخش دیگر سخنانش، به صدور 74 هزار گذرنامه در سال جاری اشاره کرد و گفت این افزایش درصورتی است ‌که سال گذشته این آمار 48 هزار بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، 253 هزار 567 تماس با 110 گرفته‌ شده است که بخشی از این تماس‌ها عملیاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تعداد 37 هزار و 273 پرونده قضایی در بحث مراجعات مردم به بخش‌های انتظامی تشکیل‌شده است، افزود: تعداد 88 هزار و 898 مورد اجرای احکام و ابلاغ اوراق و دستورات قضایی توسط مأموران ما انجام‌شده است که در مجموع 131 هزار 122 فقره خدمات قضایی و خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف انجام‌شده است.

وی، در زمینه صدور گواهینامه وسایل نقلیه نیز اظهارداشت: در مجموع 24 هزار گواهینامه پایه ‌یک، دو و سه و موتورسیکلت و همچنین تعداد 181 هزار 990 مورد گواهی سوءپیشینه صادر شده است.

سردار واعظی با اشاره به اینکه در مجموع 41 هزار 861 مورد خدمات‌دهی در این حوزه صورت گرفته‌شده است، بیان کرد: تعداد 16 هزار و 584 مورد خودرو و موتورسیکلت پلاک گذاری شده است.

برگزاری 75 برنامه هفته ناجا

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان این که امسال شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند، امین مردم» برای این هفته نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: این شعار برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه 35 برنامه در هفته ناجا برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری با غبارروبی قبور مطهر شهدا آغاز می‌شود، افزود: برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری میز خدمت در مصلی جمعه بوشهر و پاسخگویی به مردم، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح و مسوولان، حضور کارشناسان پلیس در مدارس و صحبت با  دانش آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

واعظی بازدید کارکنان و خانواده‌های آنان از موزه مردم‌شناسی بوشهر، مانور موتورسیکلت‌ها، دیدار چهره به چهره با مردم، دیدار با خانواده شهدا، حضور پلیس فتا در مدارس، برگزاری نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی با حضور همیاران و فرهنگ یاران پلیس از دیگر برنامه‌های مهم در هفته ناجا است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر در صحت آمار، کسب رتبه برتر در آموزش و همچنین در سلامت اداری، کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش، کسب رتبه برتر در مهارت عمومی کارکنان وظیفه و نیز رتبه برتر در اطلاع‌رسانی توسط پلیس فتا از جمله موفقیت پلیس استان در سطح کشور است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر