پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۷۰
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ماهانه بیش از دو هزار نسخه الکترونیکی تجویز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز رمضانی ظهر چهارشنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیلم اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان های گناوه، دیلم و دشتی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح فرآیند ارائه خدمات به صورت آنلاین قابل رصد و کنترل است و در زمان ویزیت بیمار و تجویز دارو و خدمات، خیلی از ضوابط و قواعد و گایدلاین های بالینی اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: در مراجعات به بخش سرپایی مراکز درمانی طرف قرارداد نیز دیگر نیازی به دفترچه نیست و بیمه شده با ارائه شماره ملی خود می تواند خدمات درمانی دریافت کند.

وی با اشاره به مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مکانیزه و هوشمند است و از دوباره کاری و تداخل دارویی جلوگیری می کند. از اول مهرماه از پزشکان مجری برنامه، دیگر نسخه کاغذی تحویل نمی گیریم.

رمضانی با بیان اینکه تاکنون ماهانه بیش از دو هزار نسخه الکترونیکی تجویز شده است ادامه داد: به اعتماد بیمه شدگان نیاز داریم و ارتقای سطح زیرساخت‌ها می بایست مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس تکلیف قانونی از سوی مجلس و دولت، از ماه‌های آتی صرفاً افرادی که توان پرداخت حق  بیمه ندارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و تعیین میزان توانمندی افراد در مشارکت پرداخت حق بیمه نیز بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد بیمه شدگان این سازمان رایگان تحت پوشش هستند، افزود: از سال آینده بیمه شدگانی که تحت پوشش هستند نیز مورد ارزیابی وسیع قرار گرفته و بر اساس توانایی مالی افراد می بایست حق بیمه را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان گفت: امسال علی رغم مشکلاتی که در تامین منابع مالی وجود داشت تا الان در پرداخت مطالبات سالجاری به روز هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر