جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۸۳
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: در پنجمین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور از ۲۲ اثر ارسالی استان بوشهر پس از ارزیابی داوران و کارشناسان ۱۷ اثر نشان ملی مرغوبیت گرفت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: صنایع دستی این استان از لحاظ تنوع و رنگ زبان‌زد است و سال گذشته نیز ۲ اثر "خوس دوزی" و" رند بافی"  بوشهر حائز دریافت مهر اصالت و نشان جهانی شدند.

لیلا رحیمی بیان کرد: داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود که این بار استان فارس میزبان بود و در این دوره‌ها محصولات صنایع دستی از لحاظ مرغوبیت، نوآوری، کیفیت و کاربردی بودن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در طول سال با آموزش‌های تولید محور به‌منظور بالا بردن سطح فنی و هنری صنعتگران اقدام می‌شود که در این بین صنعت‌گرانی که متقاضی دریافت نشان ملی برای محصولات تولیدی خود هستند با ارسال اثر به این معاونت، پس از بررسی‌های لازم کارشناسان معاونت صنایع دستی، پرونده‌هایی که قابلیت دریافت این نشان را دارند انتخاب و به مرحله داوری ارسال می‌شوند.

رحیمی افزود: پرونده‌های ارسالی در رشته‌های عبابافی، بافته‌های داری، خوس دوزی، زیورآلات سنتی، حصیر بافی و سراجی سنتی بودند که دراین مرحله مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر