شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۱۶
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۳۸ هکتار بافت قدیم در شهر بوشهر از جمله مهمترین ظرفیتی است که در بخش توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و بی‌توجهی به آن ظرفیت غنی زیان بخش است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان بخش گردشگری استان بوشهر افزود: بافت قدیم بوشهر بهترین و مهترین ظرفیت گردشگری در استان است که اگر به‌درستی مورد توجه قرار نگیرد آن‌ را از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: این استان در بخش گردشگری همه ظرفیت‌ها را در کنار هم دارد و تنها لازمه توسعه این صنعت معرفی درست و اصولی ظرفیت‌های موجود است.

استاندار بوشهر ادامه داد: تمام مسائل و مشکلات بخش گردشگری این استان با نشست‌های پی در پی با دولتی‌ها و رسیدن به زبان مشترکی برای حل مشکلات برطرف می‌شود.

گراوند گفت: بوشهر دربخش طبیعت، دریا و تاریخ یک استان استثنایی است اما باید از ظرفیت‌هایی که قانونگذار برای معرفی این بخش قرار داده بهره برد.

وی ادامه داد: نباید صنعت گردشگری استان بوشهر و مشکل هتل‌داران این استان معطل ورد چند مسافر اداری باشد بلکه باید همه دولتی‌ها در کنار بخش خصوصی با هم‌افزایی به‌گونه‌ای ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم تا با ورود گردشگرانی

که مشتاق شناخت تاریخ، طبیعت و پیشینه این استان هستند روبه‌رو شویم تنها در این شرایط است که مشکلات گردشگری استان برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: صنعت گردشگری با نظام و ماموریت‎های اداری پا نمی‌گیرد بلکه با معرفی ظرفیتها و ایجاد اشتیاق برای دیدن این ظرفیت‌ها در مردم است که رونق می‌گیرد.

استاندار بوشهر گفت: دریا مهمترین و کم‌نظیرترین ظرفیت در این استان است که بسیاری از کشورها از این قابلیت خود برای توسعه صنعت گردشگری استفاده بهینه می‌کنند این درحالی است که ما هنوز پی به اهمیت این ظرفیت نبرده‌ایم و درابتدای مسیر قرار داریم.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل نشست‌های مختلف دولت و بخش خصوصی و تلاش دولت برای احصا مشکلات و برطرف کردن آنها گفت: کارگروهی برای شناخت و بررسی مشکلات بخش گردشگری در استان تشکیل شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: ما باید با اصلاح سیستم اداری و برطرف کردن خوان‌هایی که در این بخش درست شده نسبت به رونق بخش گردشگری اقدام شود.

گراوند یادآورشد: با برداشت‌های سلیقه‌ای، شخصی، فردی وتفسیر به رای در بخش توسعه گردشگری که منجر به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار می‌شود مانع ایجاد نکنیم.

وی گفت: در کنار توسعه بومگردی باید توسعه گردشگری نیز انجام شود و متتناسب با افرادی که مراجعه می‌کنند خدمات گردشگری سطح بندی شود.

وی تاکید کرد: توسعه هتل‌های پنج ستاره پاشنه آشیل توسعه گردشگری در استان بوشهر است که باید مورد توجه مسئولان و بخش خصوصی قرار گیرد.

گراوند گفت: شرایط جوی مناسب در هفت ماه از سال ظرفیت مهمی است که در توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروز نگاه بسیاری از کشورهایی که دارای منابع عظیم نفتی هستند نیز به سمت توسعه گردشگری است چرا که این صنعت موجب آمد و شد، اشتغال، تولید، رونق و تبادل فرهنگی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: گردشگری هرچند صنعتی نوپا است اما تلاش شده این صنعت امروز در این استان به یک فهم و گفتمان عمومی غالب در جامعه روستایی،عشایری و شهری تبدیل شود.

مهرداد ستوده افزود: با اجرای پروژه ۲۰۲۲ برای رونق گردشگری امروز مطالبه مردم روستانشین استان بوشهر جاده و آسفالت نیست بلکه خواهان تبدیل روستای آنها به یکی از روستاهای هدف گردشگری است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دولت متولی بخش گردشگری بوده و نقش مهمی در این بخش داشته است  و اگر از این بخش کنار رود دیگر تعریفی در این بخش دیده نمی‌شود این درحالی است که بخش خصوصی نقش مهمی در صنعت گردشگری باید داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر