جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)؛
کد خبر: ۶۱۵۶۵
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: همایش سه سالگان حسینی با حضور مادران دیلمی به همراه دختران سه ساله به یاد حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین (ع) درمصلی جمعه دیلم برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان بوشهر عصر جمعه در این همایش با اشاره به اسطوره‌های واقعه کربلا و دوران اسارت قافله امام حسین(ع) در سرزمین شام، افزود: امام حسین(ع) اسطوره تسلیم و بندگی در برابرخداوند در روز عاشورا و حضرت عباس(ع) نمادی از شجاعت و وفاداری بود.

حجت الاسلام  ابراهیم  تشکری گفت: واقع عاشورا بزرگ‌ترین و سرنوشت‌سازترین واقعه تاریخ اسلام است و در تمامی متون اسلامی، هیچ واقعه‌ای به اندازه عاشورا مورد تأکید ائمه معصومین و بزرگان دین قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: گرچه یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا ندای حضرت حق را لبیک گفتند و به شهادت رسیدند ولی آنچه می‌توان به عنوان اسطوره صبر و مقاومت اربعین در این دوران به آن اشاره کرد، حضرت زینب(س) بود.

حجت الاسلام تشکری تصریح کرد: فرزندان امام حسین(ع)، باوجود سن کم محبت زیادی به ولایت و امام زمان(عج) خود داشتند و حضرت رقیه(س) نمونه بارز بصیرت عاشورایی را به نمایش گذاشت.

وی گفت: هدف از برگزاری این مراسم الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده، ولایت‌مداری اصحاب امام حسین(ع) به ویژه کودکان، صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی‌ها، مبارزه با دشمنان و عدم سازش با استکبار است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری در این همایش ضمن قدردانی ازهمه برگزارکنندگان این برنامه گفت: هدف از برگزاری این همایش، کمک به مادران برای الگوبرداری از اهل بیت (علیه‌السلام) در تربیت فرزندان و تقویت خویشتن‌داری و صبر در زندگی فردی و اجتماعی با الگوبرداری از واقعه کربلا است.

امام جمعه دیلم افزود: عاشورا حادثه‌ای عجیب  بود که بعد از گذشت قرن‌ها، گوش کردن به روایت خطبه‌های حضرت زینب در کربلا، داغ بر دل انسان تازه می‌کند و تنها سکوت و اشک را برای انسان باقی می‌گذارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر