پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۹۵
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر توسعه گردشگری دریای در کنگان، گفت: فرهنگ سنتی و بومی کنگان در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی احیا شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیدعلی پاکنژاد ظهر شنبه در کارگاه آموزشی کارآفرینی شهرستان کنگان اظهار داشت: امیدوارم با این کارگاه ها و آموزش ها بتوانیم کارآفرینان و اشتغال زایی در سطح شهرستان را افزایش دهیم.

فرماندارکنگان با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: سبزپوشان باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه هستند و امروز اگر آرامش و امنیت در سطح شهرستان داریم حاصل تلاش های این عزیزان است.

پاک نژاد گفت: امنیت سرمایه گذار بسیارمهم است، اگر سرمایه گذار امنیت کافی داشته باشد در ایجاد اشتغالزایی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی ادامه داد: کارآفرینان نیروی محرک توسعه اقتصادی در سطح کشور هستند و خود کارآفرینان نیز می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی مردم موثر هستند.

نماینده عالی دولت در کنگان گفت: اگر بتوانیم کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشیم می‌توانیم در توسعه اقتصادب و کارآفرینی نیز موثرباشیم.

حمایت از کارآفرینی

وی گفت:کارآفرینی باعث ایجاد رقابت در بین کارآفرینان می‌شود که باعث پیشرفت و توسعه در دست سرمایه گذار می‌شود.

پاک نژاد اظهارداشت: کارآفرینان محور اساسی توسعه پایدار هر کشور هستند که چرخ اقتصادی و صنعتی را تحریک کنند  و ما خواهان این هستیم که این چرخه ها روز به روز سرعت آن ها بیشتر شود تا بتوانیم در توسعه اقتصادی گام برداریم.

فرماندارکنگان بیان کرد: کارآفرینی یک حالت ریسک پذیری است  و یک سری موانع پیش رو دارد که خوشبختانه شما با برگزاری این کارگاه ها  برخی از این موانع را برداشتید.

وی گفت: خوشبختانه امروز  در سطح شهرستان شاهد توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف گردشگری دریایی، بومگردی وصنایع دستی و... هستیم.

پاک نژاد افزود: نگاه دولت بر این است که سرمایه گذاران حمایت مالی کنند، وقتی که حمایت مالی باشد نیازهای مالی شما نیزهدایت و رفع خواهند شد واز افراد باتجربه در جهت سرمایه گذاری و کارآفرینی نیز استفاده شود.

تقویت صنایع بومی

فرماندارکنگان گفت :شهرستان کنگان یک شهرستان صنعتی است و گام های زیادی در این زمینه برداشته شده است و نگاه ما بر اینکه صنعت بومی و بومگردی و آداب و رسوم ما را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: مرکزها و اقامتگاه های بومگردی تلفیقی از صنعت و آداب و رسوم بومی شهرستان باشد متاسفانه برخی از آداب و رسوم شهرستان به فراموشی سپرده شده است.

پاک نژاد افزود: کنگان یک ظرفیت دریایی بسیار بالایی دارد که می‌تواند در گسترش و توسعه گردشگری دریایی از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: صنایع بومی از جمله صنایع دستی،گبه،عبا و کوزه گری و ... در یکی از محله‌های شهرکنگان بوده است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و باید این صنعت را احیاء کنیم.

وی گفت:نمایشگاه های صنایع دستی  که در آن محصولات روستایی و عشایری و... را برگزار کنیم تا به شما کارآفرینان کمک شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر