جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۷۶
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: امسال در سی و دومین سالگرد حماسه شهدای خلیج فارس، ساعت 9 صبح 15مهر محل شهادت این شهدای والامقام در جزیره فارسی گلباران می شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در نشست خبری در آستانه 16 مهر سالگرد شهادت شهدای والامقام حماسه خلیج فارس ؛ نادر مهدوی و همرزمان دلاورش در مقابله با آمریکای جنایتکار در جزیره فارسی گفت: ساعت 9 صبح 16 مهر هم  مراسم بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا  در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر  برگزار می شود.

سردار زیراهی افزود: عصر 16 مهر نیز  مراسم بزرگداشت شهدای نبرد رویاروی با آمریکا در روستای بحیری زادگاه  شهیدان مهدوی و توسلی برگزار می شود.

وی گفت:  در دوران بسیار حساسی قرار داریم. استکبار جهانی با تمام قوا و قدرت  به میدان آمده   و به کشورهای دیگر هم  حکم کرده اند که باید   ایران را در محاصره اقتصادی قرار دهند.  هم اکنون تمام کفر در مقابل اسلام قرار گرفته اند.

سردار زیراهی افزود: وظیفه ما در شرایط کنونی این است که با ایجاد یک فضای آرام به مقابله با دشمن بپردازیم ؛ با تکیه به گذشته درخشان و پرافتخاری که  داریم .

وی گفت: بزرگترین سرمایه ما در دوران دفاع مقدس  روحیه ایثار ،فداکاری، عزت، همبستگی و همگرایی بود آن هم در دورانی که تمام دنیا برعلیه ما بسیج شده بودند. اما در مقابلشان ایستادیم هم اکنون نیز دشمنان به دنبال تضعیف این روحیه هستند.الان نیزجنگ هست اما نوع آن تغییر کرده است هم اکنون نیز کارآمدترین سلاح همین روحیه ایثار و فداکاری مردم است.

سردار زیراهی افزود: ما قصد جنگ با هیچ کشوری را نداریم اما این قدرت را داریم کسی یا کشوری کوچکترین تعرضی و یا چشم داشتی به آب و خاک سرزمین  ما داشته باشد با آن مقابله می کنیم.  امروز دشمن ما را به عنوان یک قدرت می بیند و ما انواع و اقسام شناورهای موشک انداز در بردهای مختلف را در دسترس داریم.

وی گفت: ایران در تامین  امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس بسیار حساس است . اکنون نیز در سایه اقتدار و تدبیر نظام جمهوری اسلامی امنیت بسیار خوبی در این منطقه حاکم است و اگر برخی ناامنی ها وجود دارد به علت دسیسه های استکبار جهانی است تا  خلیج فارس را نا امن کنند هرچند موفق نمی شوند.

سردار زیراهی افزود: امنیت خلیج فارس باید به وسیله تمام کشورهای حوزه خلیج فارس تامین شود؛ در حالی که استکبار جهانی به دنبال گسترش ایران هراسی است تا در سایه ایران هراسی بازار پرونقی برای فروش مهمات و سلاح و تجهیزات خود در منطقه خلیج فارس فراهم نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر