پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۷۶۱
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: همایش تکریم سالمندان با حضور مسئولان و سالمندان شهرستان دیلم در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر،امام جمعه  دیلم  عصر دوشنبه دراین  همایش، تکریم سالمندان و استفاده از اندیشه و تجربه آنان را از نیازهای امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در تکریم این قشر نباید تنها به تعریف و تمجید بسنده شود.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری  افزود: تکریم بزرگترها و پیشکسوتان مورد تاکید آموزه های دینی بوده و همواره باید مورد توجه افراد جامعه قرار بگیرد.

وی قشر سالمند را برکت جامعه و دارای تجربه های متراکم توصیف کرد و گفت: دعای خیر و نگاه نورانی آنان به جامعه حداقل فایده این قشر محسوب شده و آدم موفق کسی است که از تجربه دیگران بالاخص بزرگترها استفاده کند.

حسینی بوشهری بیان کرد: سالمندان برکت جامعه اند و امروز جامعه هر چه از سرمایه های اجتماعی دارد به واسطه تلاش بزرگترها و نیز تربیت صحیح فرزندان است.

امام جمعه دیلم با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای تکریم سالمندان توسط کودکان و نوجوانان یادآور شد: والدین به عنوان بزرگترین مدرسان فرزندان در زمینه احترام به سالخوردگان و سالمندان هستند و باید این موضوع به طور جدی در محیط گرم خانواده به کودکان و فرزندان آموزش داده شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دیلم ضمن خیرمقدم و تقدیر از همکاری و همراهی شورای اداری دیلم درجهت تکریم روز سالمند گفت: سالمندی دلیل بر ناتوانی نیست بلکه یک توفیق و نعمت است و انسان در دوران کهنسالی و پیری با کوله باری از تجربه و عبرت بوده و باید جوانان امروز از این تجربیات و ذخیره این جهان دیدگان استفاده کنند.

ایرج زنده بودی خاطرنشان کرد: سالمندان انتقال‌دهنده تجربیات و اطلاعات سازنده به نسل جوان هستند و دین اسلام نیز به سالمندان با نظر احترام و تکریم می نگرد و مقوله تکریم و احترام به سالمندان یکی از موضوعاتی است که ریشه در فرهنگ،‌ آداب و رسوم و سنت‌های ایرانیان دارد.

درادامه مراسم از سالمندان شهرستان دیلم با حضور مسئولین تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر