پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۸۳۵
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: بهره‌بردرای و اجرای چهار طرح بندری روز چهارشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آیین گفت: نیروگاه گازی برق ۴.۵ مگاواتی تعاونی کاربران با قابلیت توسعه به ۸.۵ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیون یورو و ۵۰ میلیارد ریال در تجهیزات داخلی از جمله طرح هایی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سیاوش ارجمندزاده افزود: عمده هدف اجرای این طرح تامین برق مورد نیاز بندر و کمک به پایداری آن است که امکان خرید آن از طریق دیماند جدید امکان پذیر نبوده است.

وی ادامه داد: همچنین این نیروگاه می‌تواند در صورت کمبود برق در شهر بوشهر تولید مازاد خود را به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عرضه کند.

ارجمندزاده اضافه کرد: لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری و احداث دایک سنگی استحصال طرح دیگر بهره‌برداری است که در مدت ۱۵ ماه و با ۸۴ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهارداشت: در این پروژه عملیات لایروبی حوضچه بندر محمد عامری با حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و  احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب به انجام رسید.

وی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی اسکله شمع و عرشه بندر محمدعامری نیز به طول ۹۰ متر با ۱۳۰ میلیارد ریال در این بندر آغاز شد که برآورد زمان اجرای آن ۱۸ ماه است.

ارجمندزاده یادآور شد: مجموع طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر مستحدثات، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که در ۲ فاز ۹۰ متری اجرا خواهد شد.

وی اظهارداشت: هلاوه براین کار ساخت اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان نیز آغاز شد که در مدت ۲۰ ماه با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرا می‌شود.

ارجمندزاده یادآور شد: کل طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه ومستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده است.

بندر عامری در چهار کیلومتری جنوب شهر دلوار شهرستان تنگستان واقع شده و بندر بوالخیر نیز ۲۷ کیلومتری شمال دلوار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر