جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امروز انجام شد
فکرشهر: 5 هزار مدرک تحصیلی جعلی را در استان باطل کردم/ رتبه 32 استان در امتحانات نهایی/ از برخی رتبه های آموزش و پرورش بوشهر عرق شرم ریختم/ از فرد جدید حمایت کنیم/ قول معاون استاندار برای آموزش و پرورش استان/مسوولیت آموزش و پرورش از شخصی به شخص دیگری منتقل شده است/ قول می دهم اگر توانایی کار نداشته باشم این مسوولیت را تحویل دهم
کد خبر: ۶۱۸۴۲
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۸

فکرشهر: پس از گذشت چهارماه و نیم از اداره آموزش و پرورش استان بوشهر با سرپرستی، مدیرکل جدید این ارگان منصوب و امروز ـ چهارشنبه، 17 مهرماه 1398 ـ معرفی شد.

به گزارش «فکرشهر»، در این مراسم، «علیمراد کرمی» با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش و دو نماینده استان در مجلس، به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد و از خدمات 4.5 ماهه «غلامحسین حسینی» در سمت سرپرستی و خدمات 4 ساله «ناصر کرمی» در سمت مدیرکلی تقدیر شد؛ تقدیر و معارفه ای که با نیش و کنایه های مدیرکل سابق، سرپرست تقدیر شده و نماینده مردم بوشهر،گناوه و ودیلم در مجلس همراه بود.

5 هزار مدرک تحصیلی جعلی را در استان باطل کردم

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست گفت که  به دلیل فاصله 4 ماهه از اداره کل، به آمار و ارقام عملکردش دسترسی نداشته و ساعت 19 دیروز با تماس دفتر وزیر از این مراسم باخبر شده است.

ناصر کرمی اظهارداشت: در آموزش متوسطه به عنوان برنامه هدف با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، شاهد بهبود جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری و امتحانات نهایی بودیم.

وی به توسعه مدارس غیردولتی ‌و آموزشگاه‌های آزاد در این استان اشاره کرد و افزود: نگاه نامهربانی نسبت به این مدارس وجود داشت و محل تخلفاتی بودند و آموزشگاه‌هایی بدون مجوز فعالیت می‌کردند که نسبت به ساماندهی آنها اقدام و نظارت بر آنها انجام شد.

کرمی توضیح داد: استان طی 4 سال گذشته در همه شاخص های آموزشی و پرورشی در سطح کشور رشد داشته و در هیچ شاخصی افت نداشته ایم. وقتی در سال 93 مدیرکل شدم، استان بوشهر رتبه دوم کشور را در جعل مدرک تحصیلی داشت؛ به همت دستگاه های امنیتی و نیروهای اداره کل، مراکز آموزشی خصوصی متخلف جمع شد و 5 هزار مدرک دیپلم جعلی در استان باطل و بایگانی کردیم.

وی گفت «خوشحالم این ننگ را از چهره و دامن آموزش و پرورش استان بوشهر برداشتم، هرچند هزینه زیادی برایم داشت» و ادامه داد: عده‌ای از همین جاعلان مدارک تحصیلی در راهروهای اداره‌ کل جولان دادند ولی زود متوجه شدند که آن دوران گذشته است. از تصمیمات خود دفاع می‌کنم و لحظه‌ای هم پشیمان نیستم. در صورت تکرار، باز هم همین تصمیمات را خواهم گرفت و به زیاده‌خواهان باج نمی‌دهم و خوشحالم که مقابل زیاده‌خواهان و سهم‌خواهی افراد ایستادم.

وی در پایان با بیان اینکه علیمراد کرمی دارای تجربه بالایی در بخش های مختلف آموزش و پرورش استان است، افزود: کرمی مدیری توانمند و با سابقه است. ایشان یک سال به عنوان معاون همکار بوده ایم و خوشحالم پس از کش و قوس چندماهه، مدیریت این اداره به فرد توانمندی سپرده شد و وی می تواند منشا تحولات بیشتری در این اداره کل باشد.

رتبه 32 استان در امتحانات نهایی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش هم در سخنانش به بیان برخی چالش های این مجموعه پرداخت و گفت: آنچه آموزش و پرورش را وارد تلاطم می کند سلایق شخصی است.

غلامحسین حسینی که در صحبت هایش، آمارهای ناصر کرمی که گفته بود در همه شاخص ها رشد داشته ایم را زیر سوال می برد، با بیان اینکه این اداره کل هویت خود را از دست داده بود، اظهارداشت: در فصل دشوار و اوج کار آموزش و پرورش عهده دار سرپرستی شدم. تلاش بنده تکریم همکاران و هویت بخشی به سازمان بود و در این زمینه از نمایندگان که بدون سهم خواهی تمام قد با ما همراهی کردند و حمایت های استاندار تشکر می شود.

وی اضافه کرد: در این مدت با همراهی هر 4 نماینده استان اعتبارات خوبی برای تامین وسایل سرمایشی مدارس و تکمیل فضاهای ورزشی دانش آموزشی مثل استخرها و سالن ها دریافت کردیم.

حسینی به آماری از نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: رتبه مدارس غیردولتی استان در کشور 32 و رتبه کلی استان با احتساب مدارس دولتی 27 است که چالش ها و مشکلات جدی ما را نمایان می کند.

وی، با تاکید بر این که قرارندادن آموزش و پرورش در تلاطم های شخصی هنر می خواهد که بنده کوشش کردم در این مسیر عمل کنم، افزود: هرکدام از جابجایی های صورت گرفته هم در راستای گردش نخبگان بوده و افراد جدیدی که منصوب شده اند از نخبه های این مجموعه هستند. از نمایندگان استان کمال تشکر را دارم که در این چند ماه دوشادوش بنده در وزارتخانه دوندگی کردند. ما تمام قد ایستادیم تا به نیروهای بومی فرصت بدهیم و هیچ کدام از نماینده ها به دنبال سهم خواهی نبودند و فقط تلاش کردند چالش ها رفع شود.

از برخی رتبه های آموزش و پرورش بوشهر عرق شرم ریختم

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز در این مراسم به آمارهای مدیرکل سابق ـ ناصر کرمی ـ واکنش نشان داد و گفت: وضعیت رتبه‌های تعلیم و تربیت استان در شان مردم استان نیست و خواسته ما این است که ساحت آموزش و پرورش از همه حاشیه‌ها پاک شود. برخی موارد که با وزیر سابق دیدار داشتم، برخی رتبه های آموزش و پرورش استان بازگو می شد که عرق شرم می ریختم و برایم پرسش پیش آمد که چه اتفاقی رخ داده است.

عبدالحمید خدری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به دور از حاشیه باشد، افزود: آموزش و پرورش چه چیزی دارد که بخواهیم به دنبال سهم خواهی باشیم؟ بعضی افراد پیغام و پسغام فرستادند هر خواسته ای دارید برآورده کنیم اما ما به دنبال سهم خواهی نبودیم؛ بلکه هدف، عبور سالم و ایمن از مشکلات است.

خدری اضافه کرد: انتظار می‌رود ساحت آموزش و پرورش از دست کسانی که روی آن چتر کشیدند پاک شود.

وی ضمن تقدیر از عملکررد 4.5 سرپرست اداره کل خصوصا پیگیری برای جذب اعتبار وسایل سرمایشی مدارس، شروع مجدد ساخت استخر دانش آموزی بوشهر و گناوه افزود: علیمراد کرمی مدیرکل جدید هم از نیروهای باتجربه این مجموعه است که متاسفانه در گذشته از چرخه مدیریتی کنار گذاشته شد و در دوره سرپرست به این اداره کل بازگشت.

از فرد جدید حمایت کنیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علیمراد کرمی در زمان معاونت در آموزش و پرورش، ناصر کرمی به عنوان مدیرکل و حسینی به عنوان سرپرست زحمات زیادی کشیدند و این عزل و نصب ها طبیعی است.

محمدباقر سعادت افزود: اگر زمانی نگاهمان به فردی برای مدیرکلی بوده ولی حالا فرد دیگری منصوب شده است باید با تمام توان از ایشان حمایت کنیم.

قول معاون استاندار برای آموزش و پرورش استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: با نگاه عدالت آموزشی فاصله مدرسه‌ها باید از نظر امکانات و تجهیزات کاهش یابد. باید توازن را در نظام آموزش و پرورش ایجاد کرد و امکانات و فرصت‌ها به صورت صحیح و عادلانه توزیع شود.

مجید خورشیدی افزود: هر کشور توسعه‌ یافته‌ای دارای نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته است و اگر به‌ دنبال توسعه کشور هستیم باید زمینه توسعه آموزش و پرورش را در جامعه فراهم کرد. ویژگی منحصر به‌ فرد آموزش و پرورش مبتنی بر انسان است براین اساس اگر می‌خواهیم نخبگان ارزشمندی داشته باشیم باید در نظام آموزش و پرورش به دنبال آنها بگردیم.

وی اضافه کرد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتبارپیش‌بینی شده توسط وزارت کشور برای مقابله با این آسیب‌ها به آموزش و پرورش استان تخصیص می‌یابد.

مسوولیت آموزش و پرورش از شخصی به شخص دیگری منتقل شده

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: دیوار هیچ سازمانی از دیوار آموزش و پرورش بالاتر نیست؛ اگر سازمان‌ها آموزش و پرورش را دیدند و حمایت کردند، آن موقع به توسعه و پیشرفت می‌رسیم. با توسعه و تقویت آموزش و پرورش در همه صحنه‌ها شاهد جهش در همه عرصه‌ها خواهیم بود.

مهرزاد حمیدی بیان کرد: مسوولیت در جمهوری اسلامی ایران امانت است و از شخصی به شخص دیگر می‌رسد. اکنون هم همین‌گونه است، مسوولیت آموزش و پرورش از شخصی به شخص دیگری منتقل شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های ناصر کرمی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر، افزود: ایشان مدیرکلی نجیب و صبور بودند و در دوران سختی توانستند طی چهار سال با تمام محدودیت‌ها شاخص‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی را ارتقا دهند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در تنگنای بودجه و نیروی انسانی قرار دارد، تصریح کرد: سخت‌ترین زمان در آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلی است که پروژه مهر و بازگشایی مدارس سختی بالایی دارد که توسط سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر به خوبی مدیریت شد.

قول می دهم اگر توانایی کار نداشته باشم این مسوولیت را تحویل دهم

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه سال 93 هم در دوران سرپرستی، گزینه مدیرکلی بودم ولی مثل امروز حمایت همه اقشار و گروه ها را نداشت، اظهارداشت: این حمایت ها لازمه کار آموزش و پرورش است، وگرنه به تنهایی از عهده این مسوولیت سنگین بر نمی آییم.

علیمراد کرمی اضافه کرد: با فرهنگیان و دانش آموزان استان عهد می بندم همه تلاشم را برای ارتقای شرایط به کار بگیرم، ضمن اینکه قول می دهم اگر آنچه مطلوب فرهنگیان است را نتوانستم انجام دهم و 10 یا 15 درصد آنها اعلام کنند شما توان این کار را ندارید، این مسوولیت را کنار بگذارم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر