پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۸۶۹
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:‌ بیش از ۶۱ درصد اقتصاد استان در حوزه ساحل و دریا است که باید زمینه رونق توسعه اقتصادی در بنادر استان فراهم شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر برداشته شده است و امروز شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان در بنادر استان بودیم.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه دریا و بندر اشاره کرد و ادامه داد: دریا و ساحل فرصت بسیار خوبی برای استان بوشهر است و باید زمینه توسعه زیرساخت‌های در این حوزه فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های بندری کمک بزرگی برای توسعه استان می‌کند، بیان کرد: بیش از ۶۱ درصد اقتصاد استان در حوزه ساحلی است که باید زمینه رونق توسعه اقتصادی در بنادر استان فراهم شود.

وی از بهبود نرخ اشتغال در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته در استان بوشهر ۱۱.۲ درصد بود که در تابستان امسال به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است.

گراوند با اشاره به اینکه در اوج تحریم‌ها شاهد اقدامات خوب و مثبتی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم، افزود: میزان صادرات و واردات کالا از بنادر استان بوشهر و دیگر بنادر کشور با افزایش روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات دهی بهتر به مردم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری ۵۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ابلاغ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر