پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۸۸۴
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: ایرنا جشن کتاب و کودک با حضور باشگاه‌های کتابخوانی در خورموج  برگزار شد.

به گطزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان دشتی روز پنجشنبه در این آیین گفت:  تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل از ابتدا و از همین اوان زندگی باید مقدمات رشد و شکوفایی این عزیزان را فراهم کنیم.

سیدنیام الدین حسینی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد آموزش و درس خواندن است؛ با توجه به اینکه کتاب مهم‌ترین ابزار در این زمینه است مقدمات خواندن آن توسط کودکان باید فراهم شود.

وی افزود: عادت دادن دانش‌آموزان به کتاب خواندن باعث پیشرفت تحصیلی و رشد علمی و افزایش دانش آنها می‌شود و زمینه‌ پویایی فکری کودکان را نیز فراهم می‌آورد.

حسینی اضافه کرد: اگر در این زمینه موفق شویم، دانش‌آموزان بنیه‌ علمی قوی‌ پیدا می‌کنند و حتی باعث تقویت و بهبود روابط اجتماعی و تقویت زبان‌آموزی بویژه زبان فارسی و آموختن واژگان جدید می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور به مناسبت روز کودک با همکاری انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زمینه عضویت رایگان کودکان و دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی فراهم شده و امیدواریم با عضویت در این کتابخانه سرانه مطالعه در بین دانش آموزان افزایش یابد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی گفت: افزایش سرانه مطالعه در جامعه نیازمند همکاری و هماهنگی همه سازمان هاست و انجمن کتابخانه‌های عمومی به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آید.

محمد احمدی ادامه داد: از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی تشکر می‌کنم که با این انجمن همکاری داشته‌اند و زمینه عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی را فراهم کردند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح عضویت رایگان کودکان و دانش آموزان در کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان و ترغیب آنها به کتاب خوانی است.

احمدی اضافه کرد: سرانه مطالعه یکی از ابزارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است زیرا بالارفتن آگاهی‌های اجتماعی عاملی بازدارنده در گسترش آسیب‌های اجتماعی است.

اجرای قصه گویی و شاهنامه خوانی توسط طوبی شیرکانی، موسیقی سید عطااله حسینی، معرفی و خوانش کتاب توسط ناهید جمشیدنیا از جمله قسمت های این جشن بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر