چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۲۹
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: مسئولان برنامه‌ریزی بهتری برای پیاده روی اربعین در سال‌های آینده انجام دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: اگر پیوند بین خانه و مدرسه و اولیا و معلمان و مربیان به صورت صحیح برقرار شود، یقینا از نظر آموزشی و پرورشی دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رضایت رهبر فرزانه انقلاب از سپاه مدال افتخاری برای این نهاد است، بیان کرد: سپاه باید جوان بماند که برای تحقق این مهم باید با تربیت دینی و انقلابی و جلوگیری از انقطاع نسلی، آمادگی برای مواجه با حوادث بزرگ در عرصه‌های مختلف، نگاه وسیع به جغرافیای مقاومت و فرامرزی و امتداد عمق راهبردی  و توجه به معنویت و دوری از گناه این مهم عملیاتی می‌شود که البته همه نهادها می‌توانند برای با نشاط و انقلابی  و جوان ماندن دستگاه‌های خود از این توصیه ها استفاده کنند.

خطیب جمعه دیر  با تأکید بر اینکه بدون هیچ گونه اغراق گویی رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار پیشرفت علمی کشور است، گفت: جوان نخبه پاره‌تن کشور هست و باید در کشور بماند و نخبگان در مقابل القائات ناامیدکننده برخی جریان ها، مأیوس نشوند.

وی با بیان اینکه ایران تجاوز ترکیه به مرزهای سوریه را محکوم می‌کند، گفت: دولت ترکیه مرتکب این خطای استراتژیک و راهبردی شد، چرا که از یک سو ممکن است این جنگ فرسایشی شود و تا سال ها در این باتلاق دست و پا بزند و از دیگر سو آمریکایی‌ها که دل خوشی از ترک‌ها ندارند اینها را تشویق به این کار کردند تا منزوی تر شوند.

حسینی ابراز کرد: کسانی که به کمک و حمایت آمریکا دل خوش کرده اند بدانند نتیجه دلخوشی به آمریکا چیزی در بر ندارد.

وی عشق و دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) را کاری خدایی دانست و اظهار داشت: زیارت امام حسین اجر و پاداش زیادی دارد به شرط اینکه همراه با شناخت و رعایت واجبات دین و ارزش‌های اسلامی باشد.

امام جمعه بندر دیر با تقدیر از مهمان‌نوازی دولت و ملت عراق و دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین در کشور، افزود: با توجه به پیش بینی‌ها  در خصوص افزایش جمیعت شرکت کننده در پیاده روی اربعین، متأسفانه ظرفیت های لازم برای این رویداد فراهم نشد و دیروز و امروز زائران ما در مرزها دچار مشکل شدند.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای پیاده روی اربعین برای معرفی اسلامی به جهانیان و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی، ادامه داد: مسئولین سال آینده برنامه‌ریزی بهتری برای پیاده روی اربعین انجام دهند.

وی در رابطه با برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان دیر، عنوان کرد: کسانی که نتوانسته اند در پیاده روی اربعین در عراق شرکت کنند ، می توانند به پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان  کمک کنند، البته این مراسم مختص امام حسین(ع) است و نباید چیز دیگری به آن اضافه کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر