جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ محمدعلی عبدالشیخی*: در چند صباح اخیر در فضای بی در و پیکر مجازی به وضوح مشاهده داشته ایم که شخصی معلوم الحال و با کارنامه ای مشخص و با گرای یکی از نمایندگان مجلس نشین استان بوشهر کمر همت را به تخریب غیر منصفانه سرمایه های انسانی این استان که همانند آن ها در پهنای سرزمینی این میهن به غیر از استان و شهر من بوشهر، به بالاترین وجه حمایت و مثال دارند، بسته است...
کد خبر: ۶۱۹۴۷
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸

فکرشهر ـ محمدعلی عبدالشیخی*: در چند صباح اخیر در فضای بی در و پیکر مجازی به وضوح مشاهده داشته ایم که شخصی معلوم الحال و با کارنامه ای مشخص و با گرای یکی از نمایندگان مجلس نشین استان بوشهر کمر همت را به تخریب غیر منصفانه سرمایه های انسانی این استان که همانند آن ها در پهنای سرزمینی این میهن به غیر از استان و شهر من بوشهر، به بالاترین وجه حمایت و مثال دارند، بسته است.

حال قصدی بر پرداخت به جزئیات و دلایل این امر ندارم، فقط در این بین یک سوال جالب است که چرا تراژدی غم انگیز تخریب هم استانی و هم شهری در بین ما بوشهری ها تا این حد هواخواه دارد و در هر پست و جایگاهی هدف و خواست آرمانی خویش را معطوف به تخریب و تضعیف جایگاه هم استانی خود می کنیم و به نوعی با واژه های حمایت و پشتیبانی به شدت بیگانه هستیم و دوری می جوییم؟

مگر ما در استان بوشهر چند عبدالرسول عمادی و... داریم که بی محابا به او می تازیم؟ چهره ای ممتاز که از شخصیت های ناب علمی و اخلاقی کشور هستند و به جرات باید بیان داشت که با اندکی تلاش و خواست و البته تغییر نگاه می توانستیم امروز دکتر عمادی را در راس وزارت آموزش و پرورش به عنوان اولین وزیر بوشهری ببینیم که اصلا هم هدفی دور از واقعیت و ذهن نبوده و نیست؛ ولی متاسفانه همان گونه که در چند خط قبل بیان داشتم، باید بدون تعارف عرض داشت که ظاهرا ما بوشهری ها تحمل و یا حداقل تمایلی به ارتقای جایگاه هم دیاری خویش نداریم؛ خصیصه ای که به جرات می توان آن را به عنوان یکی از عوامل عدیده و اصلی عدم پیشرفت و به نوعی عقب ماندگی محض استان بوشهر در سالیان اخیر دانست.

باید بر این باور و اعتقاد باشیم که در صورت ترفیع سازمانی و کسب صندلی در هر منصب و نهادی در سطوح کشوری از سوی یک هم استانی ولو با تفکر و جناحی متفاوت می بایست خوشحال و راضی باشیم که این ترقی می تواند زمینه ساز ارتقای دیگر مدیران استانی نیز شود که همانا بهره گرفتن از این اخلاق نیکو و برجسته را در مدیریت مصطفی سالاری، استاندار سابق بوشهر مشاهده کردیم که چگونه در کنار خود از نیروهای صاحب پتانسیل این خطه در گیلان و امروز در سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی استفاده داشته اند که اتفاقا تازگی هم شاهد بر انتصاب یک جوان دشتستانی در سمت خطیر معاونت بزرگ ترین سازمان کشور بودیم.

امیدواریم در ادامه نمونه این دیدگاه و رویه بر دیگر مدیران استانی و حتی ما مردم عام استان بوشهر نیز حاکم شود که تلاش و یا حداقل عدم تحرک سوء در این راستا می تواند با کسب کرسی در دولت عاملی تاثیر گذار بر زدودن عنصر جدا ناشدنی محرومیت مطلق بر استان بوشهر باشد.

*کارشناس ارشد علوم سیاسی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر