پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۰۰۷
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میزان یارانه‌های پنهان و آشکار به یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: یارانه‌های پنهان و آشکار، مالیات و دارایی‌های دولت، منابع جایگزین درآمدهای نفتی در سال آتی خواهند بود.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدیریت سبز، درباره اصلاح ساختار بودجه، افزود: اصلاح ساختار بودجه در محوزهای منابع تحت عنوان درآمدهای پایدار، مصارف تحت عنوان هزینه‌های کارا، ثبات سازی اقتصادی و نهادسازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع بودجه سال آتی از بودجه سال‌های گذشته، متفاوت است، افزود: برای هزینه های جاری از درامدهای نفتی استفاده نخواهد شد.

وی یادآور شد: قرار است در سال آتی، درآمدهای نفتی صرف طرح‌های عمرانی و تملک سرمایه‌های دارایی استفاده شود.

نوبخت درباره منابع جایگزین نفت در بودجه سال آتی، گفت: منبع نخست شامل یارانه‌های پنهان و آشکار است که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با بیان اینکه منبع دیگر جایگزین نفت مربوط به مالیات است، اضافه کرد: برای حمایت از تولید، به بنگاه های تولیدی تخفیفاتی قایل شدیم، اما به مالیات عایدی سرمایه توجه شده است که در قالب قانون بودجه به مجلس خواهد رفت.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: مولدسازی دارایی های دولت، منبع دیگر درآمدی به شمار می‌رود.

نوبخت درباره مصارف و هزینه‌های بودجه نیز گفت: کمیته ای در این باره تشکیل شده است که به بررسی همه هزینه‌ها مشغول هستند.

وی افزود: هم اکنون ۹ هزار برنامه ردیف و بیش از یک هزار دستگاه ردیف وجود دارد که مجلس زمان کافی برای بررسی آنها ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دستگاه ها به دو گروه دستگاه‌های سیاستگذار و مجری تقسیم شده اند، ادامه داد: در شیوه جدید، برنامه‌ریزی مجلس به بودجه و برنامه‌های‌ دستگاه‌های سیاستگذار متمرکز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شیوه، منابع و مصارف به صورت هماهنگ بین دستگاه سیاست‌گذار، دستگاه مجری و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و تصیمیمات مناسب اخذ خواهد شد.

نوبخت گفت: لایحه سال ۹۹ شامل ۲ بخش بودجه دستگاه‌های سیاستگذار و دستگاه‌های مجری است که  همه بخش ها و سند اجرایی نیز به مجلس ارایه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح ارایه بودجه دوسالانه گفت: قرار است بودجه به صورت دو سالانه ارایه شود، بر این اساس، بودجه سال ۱۴۰۰ نیز به مجلس ارایه می‌شود که به صورت بودجه غلتان بوده و با توجه به تحولات و تحولات رخ داده، اصلاح خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر