جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
فکرشهر ـ معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند...
کد خبر: ۶۲۰۱۲
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵

فکرشهر ـ معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند.

یکی از این مداحان که سال ها «پامنبری» هم خوانده، «کربلایی ابراهیم آخوندزاده حقیقی» است.       

کربلایی «ابراهیم آخوندزاده»، مداح و نوحه خوان خوش صوت برازجانی، مردی متواضع، فروتن و بسیار مهربان و مردم دار است. 

وی در این باره به «فکرشهر» می گوید: 

اینجانب ابراهیم آخوندزاده حقیقی، فرزند مرحوم حاج محمد متولد سال 1331 در برازجان، فرهنگی بازنشسته هستم. در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم. در سن 14سالگی علاقه خاصی به مداحی و نوحه خوانی و پامنبری داشته و همراه مرحوم «عباس سلمانی» معروف به «عباس کرم» ـ روحش شاد ـ و مرحوم «سیدغلامرضا سیاسی» و آقای «حاج محمدحسین سلمانی» و آقای «حاج ابراهیم شیروانی» و مرحوم «رحیم پرهیزگار» در وصف سالار و سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین در ماه های محرم و صفر و استادی مرحوم عباس کرم پامنبری می کردم؛ ما شاگردان دورشان حلقه می زدیم و در عزای حضرت امام حسین و یاران باوفایش نوحه سرایی می کردیم که تا به امروز هم در مسجد قلعه و دلگشا این مداحی و پامنبری ادامه دارد. 

من همچنین، افتخار شاگردی در محضر مبارک مرحوم «حاج شیخ رضا ذاکری الاصل» و مرحوم سید بزرگوار آقای «سیدبهزاد ریاضی» را داشتم و همیشه در مجالس مذهبی حضور فعال داشته و از محضر اساتید بهره مندمی شدم. 

همچنین، لازم است از زحمات مرحوم پدرم که من را همراه خود به مجالس مذهبی می برد، قدردانی کنم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر