جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۰۲۱
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: با تلاش و نظارت مستمر دامپزشکی و همکاری خوب اتحادیه پرورش دهندگان میگو تاکنون هیچ بیماری در مزارع پرورش میگو مند دشتی گزارش نشده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالله نادری صبح یکشنبه در نشست با رئیس و کارکنان دامپزشکی شهرستان دشتی ضمن تقدیر وتشکر از تلاش‌های این مجموعه بر ضرورت نظارت مستمر بر عرضه مواد خام دامی و پروتینی در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: دامپزشکی نقش مهمی در تامین امنیت مواد غذایی دارد و این بازدیدهای مستمر شما است که باعث شده به حمد الله تاکنون مشکل خاصی پیش نیاید.

نادری با بیان اینکه خدمات صورت گرفته به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود، ادامه داد: مردم باید در جریان خدمات صورت گرفته قرار بگیرند و انتظار داریم این فعالیت ها  به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: آموزش برای دامداران، مرغداران و غیره همواره در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه به نحو مطلوب استفاده کنید.

فرماندار دشتی خاطر نشان کرد: انتظار داریم دامپزشکی شهرستان در زمینه پیشگیری از بیماری نیز ایفای نقش کند.

نادری اضافه کرد: با تلاش و نظارت مستمر دامپزشکی و همکاری خوب اتحادیه پرورش دهندگان میگو تاکنون هیچ بیماری در مزارع پرورش میگو مند دشتی گزارش نشده و امیدواریم تا پایان دوره پرورش با رعایت شرایط بهداشتی این روند ادامه یابد.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی نیز گفت: چهار  مرکز تکثیر میگو تحت نظارت دامپزشکی شهرستان است که یکی در دشتی و مابقی در تنگستان وجود دارد که تعداد بیش از ۲۵۵ میلیون لارو میگو تولید شده است.

احمد ایزدی افزود: واکسن رایگان نیوکاسل طیور بومی برای حفظ اشتغال صنعت طیور بومی در دستور کار قرار گرفته به طوری که تاکنون قریب ۵۰ هزار قطعه واکسناسیون آن با هدف ایمنی بخشی به طیور صنعتی انجام شده است.

وی بیان کرد: بازدید بر مراکز عرضه بیش از سه هزارو ۸۰۰ مورد در یکسال اخیر و تناژ بازدید شده مواد خام پروتئینی بیش از قریب ۳  میلیون  و ۸۰۰ تن بوده است.

ایزدی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه لارو میگو در بیش از ۴۰ شرکت تکثیر میگو سایت مند وارد شده، ادامه داد:  در یکسال گذشته بیش از هزارو۷۰۰ راس کشتار دام صورت گرفته که وزن لاشه مصرفی آن بیش از ۲۸ تن بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر