پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۰۲۲
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان بوشهر، گفت: ۶۵ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر مشکل اشتغال ندارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست با دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امری لازم و ضروری است و باید فرهنگ حسینی نهادینه شود.

 وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها و مدارس افزود: دانشجویان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه هستند و می‌توانند در ساختن آینده کشور نقش ارزشمندی ایفا کنند.

 استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه‌های استان با صنعت و تولید و بخش‌های مختلف اقتصادی خاطرنشان کرد: عدم ارتباط بین مراکز علمی و دانشگاهی با صنعت و تولید از مشکلات اساسی است و باید این موضوع مرتفع شود که بدون تردید موجبات اعتلای کشور خواهد شد.

گراوند با بیان اینکه دشمنان جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از این گردنه عبور کنیم باید به دانشگاهیان و نخبگان و کارآفرینان و کسانی که مهارت و توان دارند مراجعه و از توان و تخصص آنها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: بخش صنعت نیازمند این است که کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان بیایند در کنار صنعت قرار گیرند و اگر این مهم اتفاق بیفتد واحدهای تولیدی زمین گیر نمی شوند و می توانند فعالیت مستمر داشته و در ایجاد اشتغال موثر باشند.

 گراوند با بیان اینکه دشمنان به دنبال زمین‌گیر کردن اقتصاد ما هستند گفت: باید نخبگان و دانشگاهیان کمک کنند تا از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

 وی با بیان این که ۶۵ درصد دانشجویان فنی حرفه ای استان بوشهر مشکل اشتغال ندارند افزود: این مهم نشان دهنده اهمیت مهارت است و می طلبد که مهارت آموزی را در دانشگاه‌ها حمایت کنیم.

استاندار بوشهر خواستار تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شد و ابراز داشت:  تقویت این شرکت‌ها گامی در ایجاد اشتغال است.

گراوند در ادامه در ارتباط با برخی مشکلات و دغدغه های دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای استان نیز گفت: در حد توان برای رفع این مشکلات اهتمام می‌ورزیم.

 در این آیین، دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی حرفه ای استان نیز دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر