شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۰۳۱
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۲۲ اثر در بوشهر پایان یافت و برترین‌های راه یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرانا، براساس رای هیات داوران این جشنواره در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال سوسن حیاتی با قصه مراد غریبه از مرکز دیلم نفر اول، زینب احمدی با قصه هدیه شگفت انگیز از اهرم نفر دوم، سیده نگار بهرسی با قصه جنگ خندق از خورموج نفر سوم، فاطمه بصیرت با قصه سوگل از گناوه نفر چهارم و مریم فتاح با قصه دختر دهقان از دیلم نفر پنجم شدند.

در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها زهرا رضایی طرحانی با قصه جادوگر سبز و نرگس دشتیان با قصه نذر از بوشهر به ترتیب رتبه های اول و دوم و ژاله بحرینی مطلق با قصه بخارک از برازجان رتبه سوم را کسب کردند.

در بازبینی هیات داوران نوجوان نیز در بخش پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نرگس دشتیان با قصه نذر از بوشهر و امیرحسین ضرغامیان‌پور با قصه خربرفت و خربرفت از اهرم و در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال زینب احمدی با قصه هدیه شگفت انگیز از اهرم به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی درمرحله استانی بیش از ۲۰۰ اثر از این استان شرکت کردند که پس از داوری‌های انجام شده در مرحله نخست ۱۴ اثر در بخش زنان و مردان، ۵ اثر در بخش دختران و پسران (نوجوانان) و ۳ اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به جشنواره استانی راه پیدا کردند و امروز این آثار داوری می‌شوند.

سمیه رسولی روز یکشنبه افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره روز گذشته انجام شد و برگزیدگان استانی به مرحله منطقه‌ای که در آبان ماه به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: برگزیدگان مرحله منطقهای نیز در دی ماه، مصادف با شب یلدا در تهران در مرحله کشوری به بازگویی قصه‌های خود می‌پردازند و در نهایت آثار برگزیده کشوری انتخاب می‌شود.

رسولی گفت: قصه یک شیوه تربیتی غیر مستقیم برای کودکان است و درآنجا که خداوند می‌خواهد با انسان‌ها سخن بگوید و آنها را از سرگذشت گذشتگان با خبر کند زبان قصه را برمی‌گزیند.

وی ادامه داد: قصه به پرورش جان و روان کودک می‌پردازد و به او می‌آموزد خوب را از بد جدا و خوبی‌ها را بردارد و بدی ها را رها کند.

رسولی تاکید کرد: قصه پای کودک را به میدان تجربه باز می‌کند و پس از پایان قصه، کودک جهان دیگری را همراه با شخصیت‌های قصه تجربه کرده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: قصه می‌تواند در شناخت کلمات و گسترش دایره واژگان کودک، افزایش مهارت‌های گفتاری و شنیداری، شناخت عواطف و احساسات، قدرت تخیل کودک، سامان دادن به افکار آنها و تقویت حافظه موثر باشد.

وی اضافه کرد: با استفاده از قصه می‌توانیم حس نوع دوستی، عدالت طلبی، روحیه اجتماعی و قدرت انتخاب را در کودکان‌ تقویت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود مربیان هنرمند در تربیت کودکان موفق عمل کرده است.

محمود قاسمی بیان کرد: نشاط و شادی حلقه مفقوده رشد و پرورش فرزندان ماست و قصه‌گویی در این میان به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم آموزشی و موثر در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قصه‌ها جذاب و شادی آفرین هستند می‌توانند در تربیت کودکان بسیار کارآمد باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر