پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۰۵۱
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به تولید محصولات کشاورزی سالم و برخورد با متخلفان گفت: پیوست فرهنگی در تدوین طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی استان بوشهر لحاظ شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در کارگروه خانواده، سلامت و امور اجتماعی با تسلیت ایام اربعین حسینی به اجرای طرح ارتقای سلامت محصول کشاورزی در استان بوشهر پرداخت و با تاکید بر این  نکته که محصولات کشاورزی سالم نقش مهمی در ارتقا سلامتی جامعه دارد اظهار داشت: استفاده از سموم و نهاده‌های کشاورزی استاندارد در عرصه اراضی کشاورزی مورد توجه قرار گرفته شود.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت آزمایشگاهی اداره کل استاندارد و بخش خصوصی در  بررسی نهاده‌های کشاورزی گفت: سموم و نهاده‌های کشاورزی که از طریق گمرک وارد می‌شود باید از طریق رویه گمرکی ترخیص شود و  پس از آزمایش و اطمینان از سالم بودن این نوع نهاده‌ها اجازه ترخیص داده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نهاده‌های کشاورزی غیر استاندارد، سلامت جامعه را به خطر می‌‌اندازد تصریح کرد: برای راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در گمرک بوشهر همکاری‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای واگذاری زمین انجام شود.

گراوند ، سلامت مردم جامعه در اولویت برنامه‌ها دانست و با تاکید بر عرضه مواد و محصولات غذایی سالم افزود: در ارائه محصولات مواد غذایی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند برخورد قاطع شود و جمع آوری نهاده‌های کشاورزی غیرمجاز و غیراستاندارد در برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط قرار داشته باشد.

وی، پیوست فرهنگی در تدوین طرح ارتقای سلامت محصول كشاورزی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید در عرصه اجرای طرح‌های سالم سازی جامعه به ویژه در عرصه محصولات تولیدی و کشاورزی فرهنگ سازی انجام شود که در این راستا پیوست فرهنگی در تدوین طرح ارتقای سلامت محصول كشاورزی استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی و استانی در توجه  جامعه به سلامت محصول كشاورزی گفت: نظارت بر محصولات تولیدی کشاورزی باید مورد توجه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مسئول دیگر قرار بگیرد چراکه در این راستا جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جامعه محسوب می‌شوند.

گراوند برخورد با متخلفان در عرضه محصولات کشاورزی غیرمجاز را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: روان‌سازی در راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ترخیص کالاهای وارداتی به ویژه نهاده‌های کشاورزی یک ضرورت است و در این راستا ایجاد قرنطینه کشاورزی در گمرک برای نظارت دقیق  بر روی کالاهای تجاری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر دقت کامل بر نهاده‌های کشاورزی تجاری افزود: محصولات تجاری که دارای مشکلات بهداشتی هستند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستنند بدون اغماض توقیف و ضبط و با متخلقان برخورد قاطع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر