شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۹۱ درصد آب مصرفی این استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که باید با ساخت آبشیرین‌کن‌ این وابستگی به کمترین میزان برسد...
کد خبر: ۶۲۱۰۲
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۹۱ درصد آب مصرفی این استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که باید با ساخت آبشیرین‌کن‌ این وابستگی به کمترین میزان برسد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت‌الله صفایی بوشهری روز دوشنبه در بازدید از آبشیرین‌کن‌ شهر بوشهر افزود: کم بارشی، پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و نبود برنامه اساسی و راهبردی آن هم در استانی که در کنار ساحل واقع شده از مشکلات اساسی در تامین آب این استان است.

وی اضافه کرد: در این راستا آبشرین‌کن‌های زیادی به تازگی از عسلویه تا دیلم ساخته شده که این روند باید همچنان ادامه یابد.

صفایی بوشهری ادامه داد: در صورت تامین ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از آبشیرین‌کن‌ها، گسترش خط کوثر و تعمیر و بازسازی خطوط فرسوده انتقال آب می‌توان گام مهمی در تامین آب استان بوشهر برداشت.

وی افزود: ساخت آبشیرین‌کن ۱۲ هزار مترمکعبی بوشهر و افزایش ظرفیت آن به ۲۲ هزار مترمکعب نقش مهمی در برطرف کردن بخشی از مشکل تامین آب مورد نیاز این استان دارد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: همجواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت‌های قابل توجهی فرآروی این استان بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی گشوده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر