پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۰۳
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: طرح آموزشی «آشنایی صیادان و جوامع محلی با حفاظت از محیط زیست دریایی» برای اولین بار در کشور در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، این طرح در اسکله جلالی بندر بوشهر با حضور شماری از صیادان این بندر آغاز به‌کار کرد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این‌باره به خبرنگار ما گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر صیادان برای جلوگیری از آلودگی دریا به‌ویژه مدیریت زباله و پسماند است.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به این‌که این آموزش به‌صورت مستمر تا دو سال آینده در تمامی اسکله‌های استان بوشهر ادامه دارد افزود: مواد سوختی و پلاستیکی مهمترین موادی است که صیادان با آن‌ها دریا را آلوده می‌کنند و با توجه به این که دریا محل معیشت و درآمد صیادان و منبع تغذیه جمعیت بالایی از مردم است، باید صیادان خود در پاکیزگی آن تلاش کنند.

وی با بیان این که در استان بوشهر پسماند شهری و روستایی در دریا تخلیه نمی‌شود، اضافه کرد: سوخت‌های شناوری، زباله‌های پلاستیکی شناور‌ها و پسماند‌های گردشگری قابل مدیریت است و ما تلاش داریم با همکاری شیلات و تعاونی‌های صیادی آموزش‌های لازم را به صیادان و جوامع محلی بدهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر