سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۰۵
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: در حالی که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اعلام کرده است" در زمان حاضر کمبود گاز مایع در این استان برطرف شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد" اما مردم نقاط مختلف این استان نسبت به کمبود و حتی نایاب شدن سیلندرهای گاز در این استان گله‌مند هستند.

بیش از دو هفته است که سلیندرهای گاز مایع در نمایندگی‌های توزیع آن در شهرستان های مختلف استان بوشهر با کمبود شدید روبرو و حتی در برخی شهرها نایاب شده است، طوریکه مردم با مراجعه‌های مکرر در روز به این نمایندگی‌ها اما موفق به دریافت آن نشده اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا خواجه‌ای یکی از شهروندان بوشهری گفت: بیش از دو هفته است که روزانه چند بار برای دریافت سلیندر گاز مایع به همه نمایندگی‌ها توزیع سرمی‌زنم اما آنها هم می‌گویند" مدتی است سهمیه سلیندرهای گاز مایع به بوشهر نیامده است یا اینکه شمار کمی سیلندر آمده و بلافاصله توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت مشکلات زیادی در زمینه تهیه غذا و آب گرم برای استحمام برای خانواده‌های فاقد شبکه گاز ایجاد شده است که مسئولان مرتبط باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

شهروند بوشهری دیگر گفت: یک هفته است که به هر نمایندگی توزیع سیلندر گاز مراجعه می‌کنم موفق به تهیه آن نشده ام و نبود گاز باعث شده زندگی ما مختل شود.

عباس عزیزی افزود: با وجود اینکه علمک گاز تا درب منزل آمده اما به دلیل بالا بودن هزینه گازکشی امکان استفاده از این امکانات را ندارم.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از مراجعان به نمایندگی‌های توزیع، سیلندر را برای تامین گاز مورد نیاز خودروهای خود تامین می‌کنند همین امر باعث شده برخی از خانوارهایی که لوله کشی گاز ندارند در زمینه تامین آن با مشکل روبرو شوند.

یکی از نمایندگی‌های توزیع درشهر بوشهرگفت: توزیع سیلندر گاز بطور کامل قطع نشده بلکه بصورت مستمر انجام می‌شود اما شمار سیلندرهای که در اختیار نمایندگی ها برای توزیع قرار می‌گیرد نسبت به گذشته کمتر است.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود افزود: با توجه به ماه‌های محرم و صفر و پخت غذای نذری و همچنین پیاده روی اربعین تقاضا برای سیلندر گاز  در شهر بوشهر بیشتر از ماه‌های قبل است.

این نماینده توزیع سیلندرهای گاز در بوشهر اظهارداشت: توقف فعالیت کامیون های حمل گاز در بندر ماهشهر که گاز مورد نیاز استان بوشهر از آنجا تامین می‌شود نیز در هفته های اخیر در کمبود سیلندر گاز در این استان بی تاثیر نبوده است.

نایاب شدن سیلندر گاز مایع در گناوه نیز منجر به سردرگمی مردم شده و آنان خواستار پیگیری هرچه سریع تر مشکل بوجود آمده توسط مسئولان مرتبط شدند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: بیش از ۱۰ روز است که برای خرید گاز مایع به نمایندگی و عاملان مراجعه می‌کنم و هر بار با دست خالی به خانه بر می‌گردم.

حسین احمدی افزود: باتوجه به اینکه بخشی از منازل شهروندان به شبکه گاز خانگی وصل نشده‌اند،  راهی جز استفاده از سیلندرهای گاز مایع وجود ندارد.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: طی چند روزی که در این شهر سیلندر گاز مایع نایاب شده با وجود گرما و شرجی فراوان  خانواده‌ها و شهروندان برای پخت و پز و استحمام با مشکل عدیده‌ای روبرو شده اند.

بهروز شهابی افزود: حدود یک هفته است که برای تهیه گاز به عاملان و نمایندگی آن مراجعه می‌کنم اما هر بار با درهای بسته مواجه شده و هیچ جوابی دریافت نکرده ام.

وی بیان کرد: در استانی که مردم آن بر دریایی از منابع گازی نشسته اند نباید با چنین مشکلات حادی مواجه شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: این اداره بر توزیع گاز مایع نظارت می کند و جذب و تامین آن برعهده شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

محمدحسین داریونی افزود: گاز مایع این شهرستان از استان خوزستان تامین می‌شود و مشکل بوجود آمده مربوط به این منطقه نیست بلکه کل شهرستان های استان بوشهر با آن گریبانگیر هستند.

وی اظهارداشت: این اداره از زمان کمیاب شدن گاز مایع در شهرستان در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر حل شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت: با پیگیری های بعمل آمده مشکل کمبود سیلندر گاز مایع در گناوه در حال برطرف شدن است و تا اواسط هفته جاری توزیع آن به روال عادی بازی‌گردد.

 حسین امیری در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: باتوجه به نایاب شدن سیلندر گاز در شهر گناوه  پیگیری های لازم انجام و در روز گذشته ۵۶۰ سیلندر توزیع شد.

وی افزود: توزیع این میزان به دلیل مصرف بالا ناکافی است و در تلاشیم تا در همین هفته به اندازه موردنیاز تامین تا مشکل ایجاد شده برطرف شود.

امیری اضافه کرد: میزان مصرف گاز مایع در این شهر بویژه در بیشتر مراکز عرضه موادغذایی بدلیل گردشگرپذیربودن بالا است و  به ۱۵۰۰ سیلندر در روز نیاز است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه با بیان اینکه بیشترین کمبود مربوط به سیلندرهای  شرکت ایران گاز است، گفت: چنین وضعیتی به صورت مقطعی بویژه در زمستان که مصرف گاز افزایش می‌یابد، در گذشته نیز وجود داشته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شبکه گازرسانی در ۹۵ درصد شهر گناوه اجرا شده از شهروندانی که تاکنون از این انرژی پاک بهره‌مند نشدند خواست اقدام کنند. 

امیری بیان کرد:  البته برخی از افراد برای تامین هزینه گازکشی در منازل خود مشکلاتی دارند و باید برای آنان چاره اندیشی کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه بوشهر در این ارتباط گفت: سهمیه ماهانه گازمایع استان بوشهر ۲هزار و ۳۰۰ تن است که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ تن از این سهمیه تامین و توزیع شده است.

مهرداد بیوکی افزود: با این میزان گاز مایع امکان شارژ ۱۵۵ هزار کپسول گاز در استان فراهم می‌شود.

وی اظهارداشت: تنها از سهمیه استان ۵۰۰ تن باقیمانده که انتظار می‌رود بزودی تامین و در این استان توزیع شود.

رئیس شرکت پرسی ایران گاز در استان بوشهر گفت: چند روزی است که با مشکل بارگیری گاز از آبادان روبررو بودیم اما از چهار روز پیش تاکنون این مشکل برطرف شده و روند بارگیری بهتر شده است.

عباس پرنیان افزود: با توجه به مشکلاتی که در این استان برای تامین سیلندر گاز به وجود آمده شرکت‌های فعال در استان تلاش می‌کنند هرچه سریعتر سهمیه گاز خود را جذب و در اختیار نمایندگی‌های توزیع قرار دهند.

وی بیان کرد: با توجه به سهمیه‌ای که تاکنون در استان توزیع شده این میزان توزیع بیش از نیاز و مصرف خانگی بوده است اما بیشترین مشکل پیش آمده در این بخش مربوط به افرادی است که از گاز ال پی جی برای خودروی خود استفاده می‌کنند.

پرنیان اضافه کرد: باتوجه به اینکه ۹۸ درصد شهرهای استان بوشهر مجهز به لوله‌کشی گاز هستند اما ممکن است همین خانوارها برای تامین سوخت خودرو خود از سیلندر گاز استفاده کنند.

وی ادامه داد: هر خودرو با توجه به مخزنی که در اختیار دارد به ۲ تا ۳  سیلندر گاز نیاز دارد که باید تامین کند و همین امر باعث ایجاد مشکل برای خانوارهایی می شود که هنوز اقدام به لوله‌کشی گاز نکرده اند.

 پرنیان بیان کرد: براساس مصوبه انجمن گاز  مایع قیمت هر سلندر پرسی ایران گاز هفت هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده و با نظارت‌های انجام شده تلاش می‌شود با متخلفان برخورد شود.

مدیرعامل شرکت سالم گاز استان بوشهر با تائید مشکل تامین گاز مایع در چند روز اخیر در این استان گفت: با توجه به اینکه سهمیه تخصیصی گاز مایع استان بوشهر از پالایشگاه آبادان تامین می‌شود براساس برخی سیاست‌ها اولویت این

پالایشگاه با صادرات گاز مایع بود و باتوجه به تحریم‌ها ما نیز از این اقدام و هر اقدامی که به مصحلت نظام باشد حمایت می‌کنیم.

نادر عبدالنبی زاده افزود: با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر از ابتدای هفته جاری این مشکل در استان کمتر شده و تلاش شده گاز مایع تامین شده در استان به صورت مدیریت شده در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این شرایط یک سری افرادی هستند که از گاز مایع برای بخش حمل و نقل استفاده می‌کنند و این باعث بروز مشکلاتی برای خانوارهای بوشهری شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: این استان در زمینه تامین گاز مشکلی ندارد بلکه بیشترین مشکل در بخش توزیع است که باید متولیان این بخش شامل فرمانداری‌ها و صنعت، معدن و تجارت رسیدگی کنند.

بیوکی اضافه کرد: در زمان حاضر  پنج شرکت توزیع گاز مایع در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و گاز این شرکت‌ها بیشتر از ماهشهر، اراک و بندرعباس تامین می‌شود.

وی گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته به صورت مقطعی کمبود گاز مایع در استان بوشهر وجود داشت که با اقدامات انجام شده این مشکل برطرف شده و روند توزیع این سوخت عادی است.

یک مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این ارتباط گفت : این سازمان مسئولیت نظارت بر توزیع و قیمت‌ را بر عهده دارد و مسئولیت تامین گاز به عهده شرکت پخش فراورده‌های نفتی است. 

وی خواست نامش در خبر فاش نشود اظهارداشت: هم اکنون مشکلی در زمینه توزیع سیلندرهای گاز در استان بوشهر وجود ندارد و براساس سهمیه نمایندگی‌ها سلیندرها بین مردم توزیع می‌شود و مشکلی در زمینه احتکار گاز در این استان مشاهده نشده است. 

این مسئول اضافه کرد: همچنین در زمینه تخلف گرانفروشی سیلندر گاز نیز گزارشی در اداره‌های صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر دریافت نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نیاز با سیلندرهای گاز مایع در ماه‌های محرم و صفر در استان بوشهر نامه‌نگاری‌ و پیگیری لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و تلاش شده سهمیه گاز مورد نیاز در اختیار استان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر