پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۲۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات یکی از مهم‌ترین اصول انتخابات است که باید مورد توجه تمام عوامل اجرایی قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مجید خورشیدی در نشست ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد عوامل اجرایی انتخابات افزود:  با توجه به امر نظارت بر انتخابات، توجه به اصل بی طرفی باید ملاک عمل عوامل اجرایی باشد.

وی تاکید کرد: رعایت اصل بی طرفی و رعایت قانون باید مورد توجه تمام عوامل اجرایی انتخابات باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به آموزش مجریان انتخابات و مردم در موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت:  فرمانداران باید آموزش را جدی بگیرند و آموزش انتخابات ویژه بخشداران مستقل و معاونان سیاسی فرمانداری‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: علاوه بر عوامل اجرایی، مردم و نمایندگان فرمانداران در انتخابات هم باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بر ضرورت آگاهی همه عوامل انتخابات از قانون انتخابات تاکید کرد گفت: کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد انتخابات، آموزش‌های مورد نیاز را به قشر‌های مختلف مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کمیته بازرسی ستاد انتخابات باید باید‌ها و نباید‌های حقوقی انتخابات را تهیه کند گفت: یکی از مسائل و مشکلات موجود مربوط به فیبرنوری در فرمانداری هاست که کمیته فناوری اطلاعات باید نسبت به رفع مشکل اقدامات کند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر هم گفت: فرمانداران، تجهیزات و امکانات مورد نیاز انتخابات را از محل اعتبار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تامین کنند.

عباس برزگرزاده با بیان اینکه اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات حتما باید کارت هوشمند ملی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در انتخابات آتی استفاده از کارت هوشمند ملی است و با توجه به اینکه همچنان برخی هم‌استانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند، باید برای تهیه کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: موضوع زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط صدا و سیما با جدیت دنبال شود، ضمن اینکه موضوع آموزش انتخابات هم در دستور کار ستاد انتخابات قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر