چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: اسفندماه سال 1397 و در آستانه نوروز 98 بود که توسط شهرداری خارگ، وسیله بازی حلقه وحشت (ژیروسکوپ ) خریداری و در محوطه ای از پارک ساحلی نصب و جانمایی شد؛ اما متاسفانه از آن زمان تا به حال که چیزی بیش از 7 ماه می‌گذرد، این وسیله همچنان بلاتکلیف و بلااستفاده گوشه ای از پارک، قفل و زنجیر شده است و گفته می شود استفاده از آن به متخصص نیاز دارد...
کد خبر: ۶۲۱۲۴
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: اسفندماه سال 1397 و در آستانه نوروز 98 بود که توسط شهرداری خارگ، وسیله بازی حلقه وحشت (ژیروسکوپ ) خریداری و در محوطه ای از پارک ساحلی نصب و جانمایی شد؛ اما متاسفانه از آن زمان تا به حال که چیزی بیش از 7 ماه می‌گذرد، این وسیله همچنان بلاتکلیف و بلااستفاده گوشه ای از پارک، قفل و زنجیر شده است و گفته می شود استفاده از آن به متخصص نیاز دارد.

روابط عمومی شهرداری خارگ در این باره و به نقل از عبدالحمید صفایی ـ شهردار ـ به «فکرشهر» توضیح داد: در نظر داریم وسیله بازی حلقه وحشت (ژیروسکوپ) را به بخش خصوصی واگذار کنیم و به زودی فراخوانی برای این وسیله بازی انجام خواهیم داد.

به گزارش «فکرشهر»، در سال‌های اخیر، شهرداری‌ها با رکود درآمدی مواجه شده اند که اثراتی منفی بر بخش فضای سبز و پارک ها برجا گذاشته است و با توجه به اینکه درآمد شهرداری ها کاهش یافته، شماری از وسایل پارک‌ها برای کاهش هزینه‌های شهرداری و همچنین ارتقای خدمات به شهروندان، به بخش خصوصی واگذار شده اند.

هرچند واگذاری به بخش خصوصی به شرطی که از افراد متخصص برای برنامه‌ریزی و پروژه پارک ها استفاده شود، کاری درست است، اما نبود نظارت شوراها در این باره سوالات بسیاری را ایجاد کرده است؛ مبلغی از خزانه بیت المال برای خرید وسیله فوق هزینه شده اما عملا بیش از 7 ماه می گذرد که هیچ گونه منفعتی برای مردم، که هدف اصلی خروجی این پروژه بوده نداشته است. اهالی خارگ می گویند، «شورای شهر خارگ برای مردم شفاف سازی کنند، چنانچه وسیله بازی حلقه وحشت یا ژیروسکوپ خطرناک یا حادثه ساز بوده، چرا قبل از مصوب شدن خرید دستگاه، کارشناسی نشده است؟ و اگر مورد کارشناسی و مطالعه و همچنین مورد نظارت و تایید شورای شهر بوده، چگونه است که از ابتدای جانمایی، ورودی حلقه وحشت یا ژیروسکوپ قفل و غیر قابل استفاده است؟ آیا خیلی پیش از این، این وسیله نمی بایست به بخش خصوصی واگذار می شد؟» و چندین سوال دیگر که شورای اسلامی خارگ را مخاطب قرار داده است.

به گزارش «فکرشهر»، دستگاه ژیروسکوپ یا حلقه وحشت نوع تکامل یافته سیستم شبیه سازی خلبانان است؛ چرخش صندلی های ژیروسکوپ تابع چرخش حلقه ها به صورت 360 درجه و در تمامی جهات با سرعت متغیر به صورت آهسته و سریع است.ژیروسکوپ می تواند تجربه جدید و احساس خاصی را در چرخش 3 بعدی ایجاد کند و پس از استفاده به شل شدن عضلات و ریلکس شدن بدن کمک می کند. همچنین، ژیروسکوپ علاوه بر این که یک ورزش محسوب می شود، بسیار مهیج و سرگرم کننده است؛ اما همانطور که در بالا آمد، این وسیله با وجود صرف هزینه بیت المال و نصب در پارک، در قفل و رنجیر، به حال خود رها شده است و بخش خصوصی را برای راه اندازی و استفاده، انتظار می کشد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر