پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۳۸
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: از آنجا که امکان فرزند خواندگی کودکان بد سرپرست وجود ندارد برای پیشگیری از ماندن آنان در مراکز نگهداری و بهره‌مندی از کانون گرم خانواده، سازمان بهزیستی طرح "امین موقت" اجرا کرده است.

به گزارش فکرشهر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۶ سال زیر پوشش بهزیستی که امیدی به بازگشت آنها به خانواده اصلی وجود ندارد، مشمول طرح امین موقت می‌شوند.

آرزو منوچهری روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: متقاضیان واجد شرایط در طرح خیرخواهانه امین موقت شامل زوحین نابارور، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زوجین دارای فرزند است که حد میانگین درآمد ماهانه، تحصیلات، مسکن  و سلامت روان را دارا باشند.

وی بیان کرد: در این طرح در صورتی که پس از ورود کودک به خانواده جدید و گذشت حدود سه سال والدین او مراجعه نکنند امکان صدور حکم دائم فراهم می‌شود.

منوچهری گفت: همچنین در صورت مراجعه خانواده و رسیدن کودک به سن رشد می‌تواند خانواده خود را انتخاب کند و تا زمانی که حکم دائم برای این کودکان صادر نشود نیازی به واگذاری یک سوم اموال به کودک نیست.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح از اول سال جاری تاکنون مسئولیت ۱۰ کودک بی‌سرپرست زیرپوشش مراکز نگهداری اداره کل بهزیستی استان بوشهر به خانواده‌های واجد شرایط سپرده شد.

منوچهری با بیان اینکه پنج مرکز دولتی و غیردولتی نگهداری کودکان بی‌سرپرست در استان بوشهر فعال است، اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳۰ نفر در این استان در نوبت گرفتن حضانت کودکان بی‌سرپرست هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر در باره فعالیت مهدهای کودک گفت: در زمان حاضر هفت هزار و ۸۵۰ کودک در قالب ۲۱۶ مهد در استان ساماندهی شده اند.

منوچهری اضافه کرد: با وجود افزایش شمار مهدهای کودک براساس آمارها تنها ۷درصد کودکان دراین استان زیر پوشش مهدها قرار دارند.

وی ادامه داد: از شمار مهدهای کودک فعال در استان ۱۰۱ مهدشهری، ۱۰۹ واحد روستایی و ۶ مهد خودکفا در استان فعال است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: امسال چهار هزار و ۶۳ کودک در روستا مهدها و مهدهای کودک حاشیه استان زیر پوشش طرح یک وعده غذای گرم قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به کاهش سوء تغذیه کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق محروم، افزایش آگاهی خانواده‌ها درزمینه  تغذیه و رشد کودک عنوان کرد.

منوچهری بیان کرد: سرانه در نظر گرفته شده برای هر کودک روزانه  ۳۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که به مدت ۹۰ روز کاری اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر