شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۵۰
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

فکرشهر:  با هدف کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی، تامین نهاده‌های دامی، تولید کنجاله و رعایت الگوی کشت، کاشت یاه کلزا امسال بصورت هدفمند در دستور کار جهاد کشاورزی گناوه قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، مدیر جهادکشاورزی گناوه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در این ارتباط سهمیه ابلاغی اختصاص یافته کشت کلزا به این شهرستان ۷۵۰ هکتار است که  از این مجموع ۶۰۰ هکتار بصورت دیم و  مابقی آبی کاشت خواهد شد.

امان الله حیدری افزود: باتوجه به اینکه  ۱۵۰ هکتار از سهمیه اختصاص یافته در منطقه رودحله شمالی زیر کشت آبی خواهد رفت، در صورت رهاسازی ۳ مرحله‌ای آب از سد رئیسعلی دلواری که مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر قول مساعدت داده، شاهد افزایش عملکرد و تولید خوبی از این محصول خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه افزود:  میزان بذر مصرفی کلزا برای هر هکتار زمین بین ۵ تا ۸ کیلوگرم است و تلاش شده تا کشت این محصول  بصورت کامل مکانیزه و با استفاده از دستگاه ردیف کار انجام شود.

وی  بیان کرد: بر اساس  هماهنگی های به عمل آمده با معاونت تولیدات گیاهی مرکز استان  بذر  و کود مورد نیاز و دستگاه‌های ردیف کار برای کشاورزان  تامین می‌شود.

حیدری ادامه داد: در جلسه ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مقرر شد  برای کشاورزانی که اقدام به کشت کلزا کنند  تسهیلات بانکی پرداخت شود.

وی گفت: در این ارتباط برای کشت هر هکتار کلزا دیم ۲۵ میلیون ریال و آبی ۵۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه  بهترین زمان کاشت کلزا، آبان و دهه اول آذر است به کشاورزان توصیه می‌شود از این فرصت استفاده کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر