شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۵۴
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: توسعه صادرات محصول خرما یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است که تولید محصول ارگانیک در این حوزه نقش اساسی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، قاسم قائدی  در نشست برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در سال گذشته آثار و برکاتی به همراه داشت و امسال دومین جشنواره و نمایشگاه ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود که می‌تواند در رونق تولید و اقتصادی این محصول مؤثر باشد.

وی، با بیان اینکه یکی از توانمندی‌های استان بوشهر تولید و صادرات خرمای ارگانیک است افزود: دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته از ۲۱ تا ۲۴ آبان در بوشهر با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر، انجمن ملی خرما و با حضور مسئولان ملی و استان‌های خرماخیز، نمایندگانی از مدیران استان‌های جنوبی برگزار می‌شود.

قائدی تصریح کرد: تولید سالانه افزون بر ۱۵۰ هزار تن خرما در استان بوشهر نشان از ظرفیت بالای تولید این محصول در استان است که در همین راستا توانمندی تولیدی و صادراتی خرمای استان بوشهر در نمایشگاه تخصصی ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: باید تلاش‌ها برای برگزاری کم نقص این نمایشگاه با همکاری، همراهی و همگانی با جدیت ادامه یابد.

وی بیان کرد: این جشنواره از بخش‌های مختلفی ازجمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تورهای گردشگری تشکیل‌شده و نقش مهمی در معرفی استان دارد و می‌تواند برای فعالان حوزه نخل و خرما و علاقه‌مندان مفید باشد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت دارد و بافرهنگ مردم بومی استان عجین است و رونق کسب‌وکارهای مربوط به خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر