پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۷۷
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: ارتقای سطح نگهداری زیست‌بوم حیات‌وحش و مرجان‌های غنی جزیره خارگ یک اقدامات بجا است که باید تداوم داشته باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود رضایی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری بخش ویژه خارگ اظهار داشت: در حوزه محیط‌زیست در دوره جدید مدیریت نگاه ویژه‌ای به جزیره خارگ صورت گرفته است که شاهد ارتقا سطح کیفی و خدماتی محیط‌زیست در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سازمان حمل‌ونقل دریایی یکی از خواسته‌های به‌حق اهالی شریف جزیره خارگ است که اقداماتی مناسبی در حوزه حمل‌ونقل دریایی توسط شورا صورت گرفته است که ما با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان و بخش ویژه خارگ در کنار شورا برای راه‌اندازی این سازمان مهم و تأثیرگذار خواهیم بود.

رضایی افزود: با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در حوزه مقابله با آلودگی دریایی خارگ گفت: در حوزه پاک‌سازی ساحل جزیره اقدامات مؤثری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان، شورا و شهرداری، محیط‌زیست و شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ به‌صورت جهادی صورت گرفته است.

رصد روزانه آلودگی سواحل جزیره خارگ

بخشدار ویژه خارگ گفت: آلودگی در بخش دریا به‌صورت کامل طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از فلات قاره کنترل‌شده است، ولی پایان کار نیست و بخشداری خارگ به‌صورت خاص پیگیر رفع کامل آلودگی از سواحل جزیره خارگ بوده و یک کارگروه ویژه در بخشداری در این زمینه ایجادشده و موضوعات را به‌صورت روزانه رصد می‌کند.

بر زمین ماندن هشت پروژه شیلاتی

رضایی افزود: هشت پروژه شیلاتی در جزیره خارگ بر زمین‌مانده است، مطالبه به‌حق صیادان جزیره خارگ است، خواستار ورود جدی شیلات استان و کشور در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: شیلات استان بوشهر باید دین خود را به قدیمی‌ترین بندر صیادی کشور ادا کند، مشکلات این حوزه روزبه‌روز بیشتر می‌شود، خواستار حضور تشکیلاتی و سازمانی این سازمان در جزیره خارگ هستیم.

بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: در حوزه نوسازی مدارس جزیره خارگ در زمان حضور استاندار علیرغم مشکلات متعدد ولی با نگاه ویژه به مشکل کمبود فضای آموزشی در جزیره خارگ اعتبار به پروژه مدارس خارگ صورت گرفته است.

نوسازی مدارس به جزیره خارگ نگاه ویژه داشته باشد

رضایی افزود: نیاز است نوسازی مدارس با نگاه ویژه به بخش ویژه خارگ اعتبار ابلاغی تخصیص داده شود و از ابتدا اعلام می‌کنیم که در انتخاب پیمانکار با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ دقت شود تا مشکلات باعث توقف پروژه نشود.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: با تدابیر هوشمندانه رهبری مقتدر ایران اسلامی و دولت تدبیر و امید، ایران مقتدرین کشور در منطقه است، قدرت دفاعی ایران در بالاترین سطح ممکن است و آماده پاسخ سریع و قاطع به هرگونه تحرک دشمنان در منطقه هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر