شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۸۸
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر آسانسورهای بیماربر ایمن با تائیدیه استاندارد ندارند و احتمال سقوط و خطر در این آسانسورها وجود دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرحیم بهره‌مند صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا رسالت مهمی که سازمان استاندارد بر عهده دارد را محقق سازیم و مردم را با فرهنگ استاندارد آشنا سازیم.

وی با بیان اینکه همه ما باید مروج فرهنگ استاندارد باشیم اضافه کرد: شعار امسال روز جهانی استاندارد که بر اساس پیشنهاد اعضا و بر اساس نیاز انتخاب شده است، «استاندارد ویدئویی خالق صحنه جهانی» است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه فیلم برگزیده استاندارد امسال از ایران بوده است خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری روز جهانی استاندار تبلیغاتی نیست و هدف این است که مردم با فرهنگ استاندارد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کیفیت یک موضوع جانبی و جنبی نیست، تصریح کرد: کیفیت می‌تواند با زندگی مردم آمیخته باشد. هر کالای غیراستاندارد می‌تواند زندگی مردم را به خطر بیاندازد. استاندارد فانتزی نیست.

تدوین بیش از ۷۰۰ استاندارد ملی در استان بوشهر

بهره‌مند با بیان اینکه استاندارد فارغ از کالا و خدمات وارد فرآیندها شده است، اضافه کرد: اکنون موضوع استاندارد از مزرعه تا خانه مد نظر است و استاندارد باید در فرهنگ مردم قرار گیرد و تنها به موضوع تنبیهی توجه نشود و تشویق نیز مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه استاندارد به دنبال زبان مشترک، کاهش تنوع و تعویض‌پذیری است افزود: نتیجه کارهای استاندارد رونق تولید است. معیارهای استاندارد حداقلی هستند و امیدواریم با ترویج استاندارد شاهد رونق استاندارد باشیم.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به تدوین بیش از ۷۰۰ استاندارد ملی در استان بوشهر، اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۶ درصد افزایش تدوین استاندارد ملی را در استان داشتیم. بخش خصوصی در این زمینه مشارکت بالایی داشته است.

وی از ۴۱۲ مورد بازرسی از شهر بازی‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استاندارد مصرف در صنایع انرژی‌بر استان پیاده شده است تا شاهد کاهش آلاینده‌ها و کاهش مصرف انرژی باشیم.

بازدید از بازار و تولیدی‌ها

بهره‌مند از توسعه بازرسی‌ها از بازار در نقاط مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی به صورت مستمر مورد بازدید قرار گرفته است. نازل‌های سوخت استان مورد آزمون قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظارت بر باسکول‌های سنگین، تصریح کرد: همه وظایفی که سازمان ملی استاندارد بر عهده ما گذاشته بود به صورت ۱۰۰ درصد و در برخی موارد بیشتر محقق شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر از دیلم تا عسلویه در همه نقاط استان ادارات استاندارد ایجاد شده است،‌ تاکید کرد: نیازهای استاندارد به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به حضور نیست.

استانداردسازی پارک‌ها و شهر بازی‌ها

وی با اشاره به استانداردسازی آسانسورهای ادارات دولتی استان، افزود: علیرغم مکاتبات متعدد با مراکز بهداشتی و درمانی اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر آسانسورهای بیماربر ایمن با تائیدیه استاندارد ندارند و احتمال سقوط و خطر در این آسانسورها وجود دارد. به خاطر شرایط خاص بیماران امکان پلمب هم برای ما وجود ندارد.

بهره‌مند با اشاره به اینکه مردم به جد دنبال استانداردسازی آسانسورها هستند، خاطرنشان کرد: آسانسور هتل‌ها و رستوران‌ها را پلمب کردیم ولی آسانسور بیمارستان‌ها را به خاطر نیاز بیماران نمی‌توانیم پلمب کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پارک‌های بازی دارای استاندارد نیستند، ادامه داد: شهرداری‌ها باید در راستای استانداردسازی پارک‌ها و شهر بازی‌ها اقدامات لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر