پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۰۲
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر بوشهرگفت: این گروه فرهنگی وهنری گوشه‌ای از نهضت عاشورا را با زبان فرهنگ و هنر بوشهری در اروپا به تصویر می‌کشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی جلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گروه فرهنگی و هنری هومهر متشکل از شماری از هنرمندان بوشهری به دعوت سفارت ایران در لهستان و چند مرکز فرهنگی این کشور برای اجرای برنامه‌های سنتی و آیینی ویژه ماه صفر و اربعین حسینی، جمعه راهی ورشو می‌شود.

وی تصریح کرد: این گروه سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه‌برنامه ایام محرم را در شهرهای مختلف آلمان اجرا کرد که مورد استقبال مسلمانان ساکن آلمان و همچنین هم‌وطنان عزیز ایرانی در آلمان قرار گرفت.

سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر بیان کرد: این گروه  از سال ۷۵ کار خود را آغاز کرده و در مناسبت‌های مختلف اجراهای متفاوتی در داخل و خارج کشور داشته که رویکرد همه این برنامه‌ها، توجه به آیین، فرهنگ و هنر بومی بوشهر بوده است.

جلالی افزود: گروه فرهنگی و هنری هومهر از ۲۷ مهرماه (۱۹ اکتبر ۲۰۱۹) تا دوم آبان ماه (۲۴ اکتبر ۲۰۱۹) در چند شهر لهستان در قالب یک ویژه‌برنامه با عنوان تجلی حقیقت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی بوشهر مربوط به محرم و صفر می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سفارت ایران در لهستان، گروه فرهنگی و هنری هومهر بوشهر در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه دومینیکن لوبلین برنامه‌های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه‌خوانی، مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی، نمایش فیلم اجرا خواهد کرد گفت: خوشحالیم که در این سفر فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانیم با زبان فرهنگ و هنر بوشهر، گوشه‌ای از نهضت عاشورا را به تصویر بکشیم.

 گروه فرهنگی و هنری هومهر از استان بوشهر به سرپرستی مهدی جلالی و به دعوت سفارت ایران در لهستان و چند مرکز فرهنگی این کشور عازم این کشور خواهند شد تا به مدت یک هفته برنامه‌های مختلف سنتی و آیینی بوشهر مربوط به ایام محرم و صفر را در شهرهای مختلف لهستان اجرا کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر