پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۰۹
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اگنون ۱۱۷ معدن در این استان در حال فعالیت است که تعداد آن‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹.۳ افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رشید مرادی بیان کرد: در حالی که در 6 ماه نخست پارسال ۹۸ معدن در استان بوشهر در حال فعالیت بودند این میزان امسال به ۱۱۷ معدن رسیده که افزایش بیش از ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین به افزایش استخراج از معادن استان اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال 4 میلیون و ۱۷۴ هزار تن تولیدات معادن استان بوشهر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش تولید داشت.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: درحال حاضر تنوع مواد معدنی استان از نوع رسوبی شامل سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ آهک، مارن و شن و ماسه است که با توجه به عملیات اکتشافی بخش خصوصی و پروانه بهره‌برداری معدنی واگذار شده، در آینده نزدیک مواد معدنی جدید شامل دولومیت، بیتومین (قیرطبیعی) و سنگ ساختمانی مرمریت نیز به تنوع مواد معدنی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پهنه‌های اکتشافی استان گفت: تا کنون ۱۵ محدوده امید بخش شامل مواد معدنی بوکسیت، بیتومین، فسفات و آهک‌های پرعیار به مساحت ۸۳۸ کیلومتر مربع با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران شناسایی شده و در آینده ادامه عملیات اکتشافی بخش زیادی از این محدوده‌ها از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: طبق برش استانی طرح اقتصاد مقاومتی "احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس" ۱۲ ظرفیت معدنی در استان بوشهر شناسایی شده که سه ظرفیت آن امسال در دستور کار مجری طرح به منظور اقدام و فعال‌سازی قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر