پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش صورت گرفت؛
کد خبر: ۶۲۲۳۱
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: با حضور مجموعه مدیریتی شهرداری وحدتیه و مدیران آموزش و پرورش منطقه سعدآباد مراسم هفته بهداشت روان و روز جهانی غذا در مدرسه مهدیه این شهر برگزار شد. 

 به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه، این مراسم که با جشنواره و نمایشگاه غذاهای سالم بومی و خوراکی های ناسالم همراه بود باقرزاده معاون اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد و خانم پیروزنام مدیر مدرسه مهدیه، بر لزوم کنترل دانش آموزان و اولیای آن ها بر روح و روان خویش و دوری از استرس همچنین استفاده از غذاها و تنقلات سالم و بهداشتی تاکید کردند.

دکتر زارع روانشناس و مشاور، ضمن اعلام شعار روز جهانی غذا که «تغذیه سالم برای دست یابی به جهان بدون گرسنه» است در خصوص دوری ازاسترس و اضطراب که آسیب جدی به قلب ومعده انسان میزند، نحوه صحبت و گفتگو کردن دانش آموزان، تغذیه سالم و پرهیز از مصرف چیپس،پفک،لواشک و ...، آداب معاشرت و نحوه رفتار صحیح، تنظیم ساعت خواب دانش آموزان که خواب به موقع نقش مهم و کلیدی در تقویت حافظه و قدرت یادگیری مطالب درسی و جلوگیری از بروز بیماریهای آلزایمر  داد.

وی همچنین خوردن خوراکی های غیر مجاز و ناسالم را موجب ایجاد و رهاسازی انرژی کاذب در بدن و استرس در دانش آموزان دانست و گفت: نوع اقلیم و وضعیت جوی و گرمی هوا در استان بوشهر را ازعوامل استرس بالا و مضطرب بودن مردم این استان برشمرد.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر وحدتیه نیز برای دانش آموزان برنامه قصه گویی و عروسک گردانی اجرا کردند.

 در پایان مراسم نیز مسوولین و حاضرین از غذاهای موجود در جشنواره که توسط دانش آموزان تهیه و پخت شده بود استفاده کردند.

 این مراسم روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه در محل مدرسه مهدیه برگزار شد که علاوه بردانش آموزان و معلمین، حسین عباسی شهردار وحدتیه، کشاورز، انصاری پور و سالاری رئیس و ذاعضای شورای اسلامی شهر، دکتر امیری و باقرزاده ریاست و معاونت اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، خانم ها فرشته کاووسی مشاور امور بانوان شهردار وحدتیه و موسوی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر وحدتیه حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر