جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۳۹
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت بویژه در حوزه‌های مزیتی در اولویت برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید مصلح چهارشنبه‌شب در نشست با معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: روزهایی که با صنعت نشست داریم و مرور برنامه‌ها و کارهای مشترک را انجام می‌دهیم از روزهای خوب کاری دانشگاه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه کلینک برق صنعتی که علاوه بر مرتفع کردن نیازهای دانشگاه، در حال سرویس‌دهی به صنعت و سایر سازمان‌ها است راه‌اندازی شده است.

مصلح ادامه داد: در این دانشگاه در سه حوزه نفت و انرژی، مجموعه حوزه‌های دریامحور و فناوری‌های زیستی هدف گذاری و برای کسب و کارهای دانش محور و مورد نیاز صنعت فضای خوبی ایجاد شده است.

وی گفت: در دانشگاه خلیج فارس همچنین هسته‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت، چندین مرکز توسعه فناوری و مرکز رشد راه‌اندازی شده تا دانش آموختگان با کیفیتی تحویل جامعه شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس همچنین بااشاره به اجرای پروژه‌های هوشمند سازی مبتنی بر اینترنت اشیا، فناوری اطلاعات و مرکز زیست فناوری  افزود: در آینده‌ای نزدیک دانشکده کسب و کار، دانشکده سیستم‌های هوشمند و مجتمع فناوری دانشگاه راه اندازی و عملیات برج فناوری این واحد آغاز خواهد شد.

مصلح بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس اکنون شرکت‌هایی دارد که می‌توانند با حداقل فضای ممکن در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

وی افزود: پروژه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌تواند با جهت دهی مناسب در خدمت صنعت باشند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در قالب تفاهم‌نامه و قراردادهای مشترک حاضر به همکاری با دانشگاه هستیم و مساله محور بودن برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه از درخواست‌های این معاونت محسوب می‌شود.
 علی اصغر مصاحب افزود: ما می توانیم از پایان نامه های مورد نیاز بخش صنعت حمایت کنیم و جهت دهی پروژه های دانشجویان را به مسائل و مشکلات مورد نیاز صنعت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در مناطق مختلف کشور وجود دارد که از این میزان ۴۳ هزار واحد ‌در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار دارند.

مصاحب عنوان کرد: ۲۳ درصد از این واحدها غیرفعال بودند که تعدادی از آنها عمر کاری به پایان رسیده و امکان برگشت آنها به چرخه تولید وجود ندارد.

وی افزود: ۷۷ درصد این واحدها نیز نیمه فعال هستند که در ظرفیت های متفاوتی از ۳۰ تا بالای ۷۰ درصد  کار می‌کنند.

مصاحب ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع واحدهای یاد شده در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مابقی خارج از این مجموعه است.

وی گفت: در این زمینه امسال ۵۸۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توانستند افزایش ظرفیت نزدیک به ۲۵ درصد را داشته باشند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآورشد: در بحث راه اندازی کلینیک مشاوره و تسهیلات تبصره ۱۸ که در اختیار شرکت‌های استانی قرار گرفته این حمایت‌ها تاکنون در ۲ نوبت اجرایی شده است.

مصاحب گفت: در حمایت از رویدادهای استارتاپی که استان بوشهر نمونه شاخص کشور با رویداد استارتاپی در حوزه آبزیان بوده نیز اتفاق‌های بسیار خوبی رقم خورده است.

وی اضافه کرد: یک پلتفرم جدید نیز در بحث تامین مالی با همکاری بخش خصوصی و ۲ بانک داخلی راه اندازی شده که تامین مالی برای واحدهای کوچک و متوسط انجام می دهیم که این تامین مالی برای تامین کننده مواد اولیه، تولید کننده و هم صادر کننده و توزیع کننده است.

مصاحب افزود: براساس آمار موجود با تامین مالی که در این سامانه صورت گرفته  چیزی معادل ۲.۵ برابر نیاز مالی واحدهای کوچک و متوسط مرتفع شده که این رقم در سطح دنیا ۴ برابر است که در صدد هستیم به این میزان دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر