چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند...            
کد خبر: ۶۲۲۴۵
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۸

فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند.              

حاج اسفندیار سلیمانی فرزند محمد در سال 1322 در خانواده ای متدین و مذهبی در شهر برازجان دیده به جهان گشود. وی یکی از فرهنگیان پیشکسوت برازجانی و مردی متواضع، مردم دار و خوش اخلاق است. او دوران ابتدایی را در دبستان عضد درس خواند. دوره متوسطه را در دبیرستان فرخی برازجان سپری کرد و در سال 1344 موفق به اخذ دیپلم در رشته ادبی نائل شد. وی یکی از مداحان خوش ذوق و خوش صوت است که در شب های ماه محرم و صفر در مساجد برازجان از جمله سیدمحمد، جنت، قلعه و ولی عصر به مداحی و نوحه سرایی مشغول بود. حاج اسفندیار سلیمانی با مداحان قدیمی برازجان از جمله حاج علی جهان دوست، حسین موذنی، محمدبهزادی، حسین معماری و سیدرضا شجاع الدین هم دوره بوده است. او در سال  1376به افتخار بازنشستگی از آموزش و پرورش درآمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر