جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۴۸
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: آسانسورهای مراکز بهداشتی درمانی وابسته به این دانشگاه از تائیده شرکت‌های همکار اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی برخوردار هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مجید حسینی روز پنجشنبه در این رابطه افزود: ۲۳ دستگاه آسانسور در حوزه سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۹ دستگاه آسانسورهای فعال و دارای کد، ۵ دستگاه آسانسورهای فعال و ثبت در سامانه و بازرسی اولیه، ۲ دستگاه آسانسورهای فعال و در حال انجام مراحل استاندارد، ۷ دستگاه آسانسورهای غیرفعال و ثبت‌شده در سامانه است.

وی یادآورشد: بر اساس دستورالعمل‌ اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر تمام دستگاه‌های آسانسور موجود درمراکز بهداشتی و درمانی برای گرفتن کد استاندارد باید آسانسورها را در سامانه ثبت و بعد از آن از سوی شرکت‌های مورد تائید این اداره کل بازرسی شوند.

حسینی اظهارداشت:از سال ۹۲ بازرسی از آسانسورهای مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سوی شرکت‌های مورد تائید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی بررسی و کاستی‌ها و مشکلات فنی برطرف شده است.

وی گفت:در مدت دو دوره بازرسی از طرف شرکت‌های مورد تأیید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، تائیدیه سالم بودن آسانسورها صادرشده است و بازرسی سوم از طرف بازرسان این اداره کل نیز انجام و تمام اقدام‌های آن صورت گرفته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر تعداد ۹ دستگاه آسانسور وجود دارد که از این تعداد پنج دستگاه فعال، وارد مدار و در سامانه ثبت هستند در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان نیز تعداد ۶ دستگاه آسانسور وجود دارد که چهار دستگاه فعال و وارد مدار هستند.

وی گفت: ۲ دستگاه آسانسور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه وجود دارد که یک مورد آن فعال و دیگری در مجموعه مسکونی است که به دلیل نگرفتن کد غیرفعال شده است، در شهرستان دیلم نیز یک دستگاه آسانسور در شبکه بهداشت و درمان، در شهرستان دشتی نیز یک دستگاه آسانسور مستقر در مرکز جامع سلامت شهید الیاس احمدی، در شهرستان کنگان نیز یک دستگاه آسانسور مستقر در مرکز جامع سلامت سیراف و در شهرستان عسلویه ۲ دستگاه آسانسور وجود دارد که یک دستگاه آن در شبکه بهداشت و درمان در حال گرفتن کد و دیگری مستقر در مرکز جامع سلامت بیدخون است که دارد کد و ثبت در سامانه شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرافزود: تمام آسانسورهای مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر براساس تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های معتبر و زیر نظارت اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی موردحمایت و پشتیبانی قرار دارد.

روز گذشته به مناسبت روز استاندارد مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر اعلام کرده بود عمده آسانسورهای بیمارستان‌های این استان بویژه آسانسورهای بیمار بر غیراستاندارد و ایمنی لازم را ندارند اما بدلیل جلوگیری از ایجاد خلل در خدمت رسانی به بیماران از پلمپ آنها خودداری شده ولی به دادستانی مرکز استان برای برخورد با این امر مکاتبه شدهاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر