سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند...
کد خبر: ۶۲۲۵۲
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲

فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند.        

حاج الله کرم چمنکار فرزند حاج محمدحسین سال 1317 در خانواده ای متدین در برازجان متولد شد. وی دوران ابتدایی را در دبستان آفتاب که از قدیمی ترین مدارس برازجان بود سپری کرد و موفق به دریافت مدرک ششم ابتدایی شد. الله کرم چمنکار به علت ضعیف بودن چشم از خدمت سربازی معاف و در سال 1348 به شغل آزاد روی آورد.

او اولین لبنیات فروشی(سوپرمارکت) را در برازجان افتتاح کرد و مشغول به کار شد. حاج الله کرم در تمام مراسمات مذهبی شرکت فعال داشت؛ به ویژه ماه های محرم و صفر و ماه مبارک رمضان در جلسات قرآن و دعا شرکت مستمر داشت. در مسجد جنت بچه های مذهبی را جمع و تمرین سینه زنی می کرد.

وی چندین سال مداح مراسم سینه زنی و زنجیرزنی مسجد جنت و همچنین پا منبری مرحوم عباس سلمانی معروف به عباس کرم در مساجد قلعه، دارالسلام و جنت بود. همراه پامنبری او حاج محمدحسین سلمانی و حاج کرم خیاره بودند و شب های یازدهم و دوازدهم و سیزدهم ماه محرم تعزیه طایفه بنی اسد را به راه انداخته و به خیابان می آمدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر