سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۵۷
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: به عقیده دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی متخصص، انگیزه دانش آموز برای یادگیری، زمان نه چندان زیاد آموزش و فراهم نبودن فضا و تجهیزات از جمله مشکلاتی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، عفت بلوسی با اشاره به اینکه در حوزه محتوایی با توجه به نظرات کارشناسی، چالش ها و آسیب های کمتری وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین چالش ها در زبان آموزشی در حوزه اجرا است.

به گزارش ایسنا، دکتر عفت بلوسی در آغاز با بیان اینکه آموزش زبان خارجی یکی از پنج عنوان زبان خارجی است که در آموزش و پرورش مجاز به آموزش است، گفت: آموزش این زبان از پایه هفتم در دوره متوسطه اول شروع می شود و تا زمانی که دانش آموز از نظام آموزشی خارج شود، برای شش سال آموزش وجود دارد که این آموزش در هفته بین دو تا سه ساعت ارائه می شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه درسی ملی، برنامه های زبان آموزی آموزش و پرورش تغییراتی داشته است و کتاب‌ها در دوره گذار استقرار نظام جدید آموزش متوسطه دچار تحول شده اند. با وجود تحولات خوبی که در حوزه محتوایی صورت گرفته اما نیاز به توجه بیشتری است.

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه محتوایی با توجه به نظرات کارشناسی، چالش‌ها و آسیبهای کمتری وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین چالشها در زبان آموزشی در حوزه اجراست.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص، انگیزه دانش آموز برای یادگیری، زمان نه چندان زیاد آموزش و فراهم نبودن فضا و تجهیزات از جمله مشکلاتی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.

بلوسی تصریح کرد: اساتید و معلمان اگر نقدی به محتوای آموزشی دارند و یا اصلاحی لازم است آن را بیان کنند زیرا سیستم از منظر پذیرش پیشنهادات و انتقادات آمادگی کامل دارد و جلسات گفتگو در سطح عمومی و تخصصی می تواند خیلی کمک کننده باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر