چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۷۰
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف رونق بخشی به صادرات محصول خرما میز این محصول در استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا رحمانی روز پنج‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی برازجان شهرستان دشتستان افزود: استان بوشهر و به ویژه شهرستان دشتستان از قطب های تولید خرمای کشور است و خرمای کبکاب آن نیز ثبت جهانی شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه اولویت این است تا در قالب خوشه خرما فعالیت جدید توسعه و سرمایه گذاری و همچنین فرآوری و بسته‌بندی  این محصول کشاورزی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:نقش بسته بندی و فراوری خرما در صادرات آن محصول مهم است چرا که این محصول تقاضای زیادی در کشورهای مختلف دنیا دارد.

وی افزود: منابع محدودی داریم ولی با این حال باید فعالیت‌ها در مسیری هدایت شوند تا زمینه برپایی میز صادراتی خرما در استان بوشهر تشکیل شود.

رحمانی اظهارداشت: استان بوشهر علاوه بر برخوداری از منابع انسانی از ارتباط خوبی با کشورهای خلیج فارس برخوردار است که از این ظرفیت برای رونق بازار خرما استفاده شود.

وی یادآور شد: در کل کشور میز صادرات تشکیل شده که از نمونه آنها می‌توان به میز نساجی اصفهان و زعفران مشهد اشاره کرد.

رحمانی تاکید کرد: خرما یکی از محصولات است که در جهان شهره است و قابلیت صادرایی بالایی داشته و تحقق بیش از پیش این مهم قادر به تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه است.

 وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه معدن و صنعت و بویژه صنایع دریایی ظرفیت قابلی دارد که در این ارتباط سعی می‌شود با ساز و کار لازم زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها بخوبی فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته وارد استان بوشهر شده و در ادامه سفر یک روز خود پس از بازدید از شهرک صنعتی بندر ریگ شهرستان گناوه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر