جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۷۴
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف استفاده از ظرفیت تولید داخلی برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۱۰ میلیارد دلار از واردات کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست مسئولان شرکت صنایع دریایی ایران( صدرا) در بوشهر افزود: برخی از کالاهای مشمول این طرح حساس و برخی نیز کالاهایی است که ‌کشور به آنها وابستگی دارد که برای رفع وابستگی هم که شده باید برای داخلی سازی آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که یک جوان ایرانی بیکار است همگان برای تحقق این مهم مسئولیت داریم و باید در این زمینه ما تکلیف و راهکار حل مشکلات را بشناسیم.

رحمانی ادامه داد: بسیاری از مشکلات قابل حل است برهمین اساس در برنامه است و در این ارتباط میزهای ساخت داخل به صورت مداوم برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته آینده با ادامه برگزاری میز ساخت داخل  تدبیر خواهد شد تا ۶۰ میلیون دلار از حجم واردات کشور تا پایان سال تبدیل به ساخت داخل شود و این مهم برای سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

رحمانی یادآورشد: این میزان از داخلی سازی در بخش‌های مختلف مخابرات، خودرو، برق و الکترونیک، نفت و گاز است که در این عرصه فعالان بخوبی پای کار آمده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون در راستای اتکا به توان تولید داخلی  بالای یکهزار و ۵۰۰ قلم کد تعرفه وارداتی با اختیار سران قوا ممنوع شده است‌.

رحمانی گفت: در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، واردات کشور را ۲۲.۸ کاهش دادیم که بخش عمده آن کالای مصرفی و واسطه‌ای بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: اینکه در شرکت صدرا بوشهر کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ تن ساخته می‌شود اکنون یک توانمندی مهم در دنیا محسوب می‌شود.

رحمانی ادامه داد: در حوزه کشتی طرح تحول و توسعه صنایع دریایی داریم که این طرح کشتی‌ساز و استفاده کننده کشتی و تامین مالی را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: در این زمینه پیگیری شد و به ساز و کاری رسیدیم که موضوع تامین مالی صنایع دریایی را به چه شکلی برطرف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از سازندگان کشتی کیفیت و قیمت مناسب می‌خواهند که زمان ساخت و خدمات پس از فروش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی افزود: در این راستا برای زمان ساخت کشتی نیازمند کاهش مدت‌زمان کشتی سازی هستیم که لازمه تحقق این مهم الگوگیری از روند سفارش به کشورهای خارجی و سفارش همراه با پیش‌پرداخت به واحدهای سازنده است.

وی در بخش دیکری از صحبت‌های خود یادآورشد: در بنادر کالای زیادی مانده که ۲ دلیل دارد یکی اینکه بخشی از آنها کالای اساسی بوده و به هر دلیلی زیاد وارد شده و بخشی نیز کالاهای ممنوعه بوده حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

رحمانی در ارتباط موارد مورد درخواست شرکت از جمله صدور سند مالکیت جزیره صدرا، ترخیص کالاهای وارداتی این شرکت و همچنین گرفتن سفارش کار جدید قول پیگیری داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر