سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۸۰
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: ۱۲ استان کم برخوردار در حوزه صنعت کشور منظور شده که باید بوشهر نیز به این لیست منظور شود چرا که اگر عسلویه از حوزه صنعت استان بوشهر تفکیک شود این استان در حوزه صنعت جایگاه خوبی ندارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند پنج‌شنبه شب در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با حضور وزیر صمت، افزود: همچنین برای ۳۱ شهرستان کشور در بحث توسعه‌ای مقرر شده  کارهای ویژه انجام شود که در این راستا در بحث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان انتظار است این مهم بزودی تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: همچنین افتتاح خانه فرش ایران در گناوه باتوجه به ظرفیت‌های موجود به عنوان مصوبه شورای اقتصاد مقاومتی آورده شود تا زمینه حکایت حوزه فرش وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از این بخش فراهم شود.

گراوند افزود: در بحث تسهیلات نیز انتظار است رایزنی لازم برای حمایت از ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر به صورت ویژه انجام گیرد.

وی یادآورشد: در صنایعی مانند لاستیک نیز در حوزه شمال استان بوشهر اگر کمک کنیم سرمایه گذار وجود دارد و تحقق این مهم می‌تواند بخشی از مشکلات این شهرستان را حل کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در حوزه اسکله معدنی خورشهاب کارهایی صورت گرفته و سازمان ایمیدرو باید برای سرمایه گذاری ورود کند و اینکه بگویند تنها ظرفیت‌ها را مطالعه کرده این روند پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی در ارتباط با شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) نیز گفت:  در این حوزه تعهدات و فرصت‌هایی  که برای این شرکت ایجاد شد باید تا حصول نتیجه دلخواه فراهم شود.

وی افزود: در زمینه صدور سند مالکیت نیز معاون عمرانی استانداری بوشهر با دستگاه‌های ذیربط تعیین تکلیف کند چراکه تحقق این موضوع درخواست مسئولان شرکت صدرا برای  تبدیل شدن این محدوده به منطقه ویژه فراهم می‌شود.

گراوند ادامه داد: در بحث تامین سوخت کشتی بوشهر- قطر قول حمایت ویژه داده شده که امیدوارم با نگاه ویژه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این مشکل بزودی حل شود.

وی تاکید کرد: با فعال شدن این کشتی حوزه توسعه، صادرات و گردشکری استان بوشهر می‌تواند تاثیرپذیری بالایی از این خط کشتیرانی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر