شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند...
کد خبر: ۶۲۳۰۶
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲

 فکرشهر- معزالدین آرچین: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، در چند بخش، برخی مداحان قدیمی استان بوشهر را معرفی می کنیم؛ مداحانی که شاید شهره نباشند، اما در عزاداری های مناطق مختلف تاثیر بسزایی داشته اند.

مرحوم مشهدی «حسین معماری»، سال 1302 در شهر برازجان در یک خانواده متدین و با ایمان پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش مرحوم «محمدطاهر»، از کاسبان خوشنام و مردم دار برازجانی بود.

وی دوران آغازین تحصیل را در دبستان آفتاب به پایان رساند و پس از آن وارد بازار کار شد و مغازه بقالی راه اندازی کرد. وی چون از محدود افراد برازجانی بود که در آن زمان سواد داشت، لذا به تحریراسناد دفترخانه مشغول شد.

مرحوم معماری به دلیل علاقه وافر به خاندان اهل بیت(ع) و نیز صدای خوب و گیرایش، به مداحی و نوحه سرایی در مراسم های مذهبی مشغول شد.

بیشتر فعالیت های مذهبی و مداحی های وی در ایام ماه های محرم و صفربود.

وی در مساجد جنت، ولیعصر و شیخ محمدحسن برازجان به نوحه سرایی می پرداخت.

مرحوم حسین معماری در تاریخ 24 آبان ماه 1388، ندای حق را لبیک گفت و به سوی دیار باقی شتافت.

نظرات بینندگان
خسرومقدم
|
-
|
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
لطفا بادقت نسبت به ارائه مطالب اقدام نمائید سال تاسیس دبستان آفتاب 1319 بوده است وآن مرحوم درآن سال 17 سال داشته است دانش آموز دبستان وباسن 17 سال چطور قابل توجیه است
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر