جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۳۵۶
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون استان بوشهر گفت: بی‌توجهی به ظرفیت‌ آزمایشگاهی مستقر در این استان امنیت شغلی ۸۰۰ جوان متخصص و بومی را تهدید می‌کند.

به گزارش فکرشهر، ایوب محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط انتظار داریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی که در بوشهر استقرار دارند از امکانات این آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها در زمینه آزمایش‌های آرایشی، بهداشتی و غذایی نمونه‌های خود را به تهران می‌فرستد که با وجود ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر انتظار همکاری بیشتری از آنها داریم.

محمودی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این استان و محیط زیست نیاز زیادی به امکانات موجود در آزمایشگاه‌های استان دارند که امیدواریم ظرفیت‌های موجود را ببیند.

وی گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه تجهیزاتی و زیرساختی آزمایشگاهی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده که با این حجم سرمایه‌گذاری باید حمایت بیشتری از این مجموعه صورت گیرد.

محمودی یادآور شد: اکنون ۵۷ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان بوشهر فعال است که با توجه به کاهش نمونه‎ها و وضعیت خاص اقتصادی فعالیت‌ برخی آنها در معرض تعطیلی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد آزمایشگاه‌های استان گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ دارند و ۳۰ درصد از آنها نیز در نوبت دریافت این گواهینامه هستند.

محمودی اظهار داشت: یک شرکت بازرسی استان بوشهر گواهینامه بین المللی سورویانس (بازرسی در مبدا) دارد و چهار واحد دیگر نیز در نوبت دریافت این گواهی به سر می‌برند.

وی افزود: هم اکنون واحدهای آزمایشگاهی استان بوشهر ظرفیت آزمون بیش از ۹۶ درصد از کالاهای تولیدی، وادرداتی و صادراتی را دارند.

"سورویانس" مجموعه عملیاتی از قبیل بازرسی، بررسی، نمونه‌برداری، اندازه‌گیری، آزمایش و یا نظایر آن است که توسط بازرس مستقل به منظور تعیین کمیت، کیفیت و یا سایر ویژگی‌های کالا، تاسیسات و یا خدمات مورد معامله و تطابق نتایج حاصله با مشخصات و شرایط درج شده در قرارداد خرید صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر