جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۳۵۸
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در دور جدید فعالیت سامانه بهین یاب در سال ۹۸ تاکنون ۱۲ واحد تولیدی این استان ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: در این دور۵۲ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شدند که از این شمار تاکنون ۳۹ مورد آن در کمیته‌ها و کارگروه استانی بررسی شده‌است.

وی بیان کرد: پرداخت این نوع تسهیلات در سه بخش تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه و بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش انجام می‌شود.

حسینی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۳ واحد متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ شدند که در این ارتباط تمامی درخواست‌ها در کمیته و کارگروه‌های فنی مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون تسهیلات مدنظر یکی از واحدها به میزان ۶ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.

حسینی افزود: طبق آخرین وضعیت موجود دربخش تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی تاکنون ۲۹ متقاضی در این بخش نام نویسی کردند که همه موارد در کمیته بررسی و کارگروه استانی طرح موضوع و تصمیم‌گیری شد.

وی بیان کرد: در این ارتباط ۲۶ واحد به میزان ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۵۹۸ پروانه برای واحدهای صنعتی در این استان صادر شده که از این شمار بیش از ۴۵۰ واحد آن فعال است.

حسینی گفت: برای حل مشکلات این واحدها در نیمه نخست امسال بیش از ۵۰ نشست کارگروه رفع موانع تولید در این استان تشکیل شده است.

 وی یادآور شد: مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان بوشهر تامین مالی، جرائم مالیاتی، بدهی‌های تامین اجتماعی و نبود زیر ساخت‌های لازم (آب، برق، گاز) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر