جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هشدار سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد
فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گزارش‌ها نشان می‌دهد در سه ماه آخر امسال سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی کشور با هجوم و تکثیر ملخ‌های مواجه می‌شود...
کد خبر: ۶۲۴۴۰
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گزارش‌ها نشان می‌دهد در سه ماه آخر امسال سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی کشور با هجوم و تکثیر ملخ‌های مواجه می‌شود.

به گزارش فکرشهر، احمد سبحانی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد (فائو) و هشدار‌های صادر شده، با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب برای تکثیر این آفت در کشور‌های پاکستان، شبه قاره هند و شبه جزیره عربستان، دوباره در سه ماه آخر امسال، کشور با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی روبرو خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی، سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی کشور با هجوم و تکثیر ملخ‌های صحرایی مواجه خواهد شد که لازم است برای مقابله با این تهدید، تمهیدات لازم اندیشیده و اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی ملی سیستم‌های سمپاشی و تجهیزات مورد استفاده در مبارزه با ملخ صحرایی با حضور اساتید مجرب سازمان حفظ نباتات کشور و شرکت‌های تولید کننده سمپاش‌های ulv و توربولاینر و تکنسین‌ها و کارشناسان حفظ نباتات سراسر کشور به منظور ایجاد آمادگی و اتخاذ شیوه‌های مناسب مبارزه با ملخ صحرایی برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر