جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۷۵
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: دبیر سومین سوگواره کشوری تعزیه جم گفت: پنج استان بوشهر، اصفهان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و فارس (نورآباد ممسنی) در پنجمین دوره تعزیه جم حضور دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی پریشان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۰ گروه شرکت کننده در این سوگواره تا هفتم آبان ماه مصادف با روز اختتامیه به اجرا تعزیه می‌پردازند.

وی بیان کرد: خرابه شام، تعزیه‌های مجلس حضرت زهرا (س)، حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع)، تعزیه حر، تعزیه شاهچراغ، تعزیه عالم زر و تعزیه عابس و شوذب از جمله مجلس‌هایی است که در این چند روز توسط شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود.

پریشان یادآور شد: امسال پنجمین دوره برگزاری سوگواره تعزیه جم است که این آیین در ۲ دور ابتدایی بصورت استانی و سه دور اخیر پایانی به صورت کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این سوگواره به عنوان یک کار فرهنگی و هنری تاثیرگذار در جامعه، است که می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های تعزیه استان بوشهر و بویژه شهر جم کمک شایانی کند.

پریشان اظهار کرد: شهر جم قدمتی بسیار بالا نزدیک به ۲۰۰ سال در زمینه تعزیه دارد و این ظرفیت ارزشمند فرصتی فراهم کرده تا سالانه میزبان گروه‌های مختلفی از استان‌های کشور باشیم.

سومین سوگواره کشوری تعزیه تا ۳۰ ماه صفر در بوستان جام جم شهر جم برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر