شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۷۶
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده ساخته شوند تا مناطقی که برای حفظ تنوع‌زیستی مجوز گرفته‌اند، بتوانند محل امنی برای زندگی پرندگان و حیوانات باشند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرهاد قلی‌نژاد در کارگاه آموزشی و عملی آشنایی با گونه‌های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر با اشاره به اهمیت مساله پرندگان و حساسیت زیست‌محیطی آن‌ها گفت: باید در تمام برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به مساله زیست‌بوم جانوران توجه جدی شود، چون حفظ و بقای گونه‌های مختلف جانواران و تنوع زیستی آن‌ها در طبیعت برای حفظ میراث طبیعی بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه منابع اقتصادی پایدار با حفظ طبیعت و منابع طبیعی شکل می‌گیرد افزود: هرگونه بهره‌برداری از منابع طبیعی بدون توجه به اصل پایداری و حفظ محیط زیست می‌تواند به نابودی اقتصاد در بلندمدت و ازبین رفتن حیات منجر شود؛ بنابراین برنامه‌های حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی باید سرلوحه همه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در زمینه بهره‌برداری از منابع طبیعی، معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده ساخته شوند تا مناطقی که برای حفظ تنوع زیستی در شورای عالی محیط زیست کشور مجوز گرفته‌اند بتوانند محل امنی برای پرندگان و حیوانات باشند. ازهمین‌رو هرگونه استفاده و بهره‌برداری غیر اصولی از منابع خدادادی باید با توجه به مقتضیات و ساختار‌های قانونی محیط‌زیستی صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر