پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۸۷
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حسین بن علی(ع) در عاشورا به پیروان همه ادیان در سراسر جهان آموخت که دین داری هزینه می خواهد و جوانان ما در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی به آن عمل کردند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، آیت الله حسینی بوشهری امشب در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: درخصوص حادثه عاشورا دو  دیدگاه وجود دارد. دیدگاهی انحرافی که پیروان حقیقتا اندکی دارد که این حادثه را دعوایی قبیله ای و مربوط به جهان عرب می داند و دیدگاه دوم که عاشورا را همچون جریان رودخانه ای در طول تاریخ می داند که در حال حرکت و جوشش است‌.

وی افزود: حادثه عاشورا یک مکتب فکری است و با امروز جامعه ما ارتباط و پیوستگی دارد. در پیدایش حادثه کربلا چهار عنصر کلیدی نقش افرین بودند که عبارتند از:  ولایت گریزی، دین ستیزی، عدالت ستیزی و تقدس زدایی که اگر این  چهار عنصر در هرجامعه پیش آید باید منتظر حادثه ای مشابه حادثه عاشورا بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: فزونی افراد  در مبارزه حق و باطل اهمیتی ندارد این پیام دیگر حماسه کربلاست. کمی نفرات نباید انسان را از ورود به میدان مبارزه بازدارد. تعداد کم با  اراده استوار یارای استقامت در برابر ابرقدرت ها را دارد.

 وی افزود: برای اصلاح فضای جامعه (چه امربه معروف و چه در مبارزه با فساد و چه ابرقدرت ها) باید درس امام حسین را سرلوحه قرار دهیم که در مسیر درست از کمی نفرات نهراسیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: درس دیگر عاشورا این است که  عاشورا به ما آموخت امام محور جامعه است همان گونه که ام البنین (س)می دانست و همه فرزندانش را فدای امام حسین کرد.

وی افزود: عاشورا یک حادثه زودگذر نبود بلکه یک مکتب و جریان تاریخی بود که تا پایان تاریخ می درخشد و ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر