جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۵۲۱
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: عباس سلیمی نمین گفت: «علی‌رغم این‌ که مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی می‌توانست نقش بسیار سازنده‌ای را در عرصه انتقال تجربه ایفا کند، مرتب ایشان را در این وادی تهییج کردند که وارد میدان انتخابات سال ۸۴ شود و با وارد میدان‌ شدن ایشان یک تقابلی بین دو نسل ایجاد شد. در واقع یک تخاصم ایجاد شد و متاسفانه هنوز هم ما این تخاصم را شاهد هستیم.»

به گزارش فکرشهر، این فعال سیاسی اصولگرا و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرآنلاین با گلایه از رابطه تخاصمی بین نسل قدیم و نسل جدید سیاسیون اصولگرا گفت، باید به سمت تعادل برقرار کردن بین این رابطه حرکت کرد؛ آن هم نه با سازوکارهای مقطعی و لحظه‌ای. او با گریز به انتخابات سال ۸۴ می‌گوید اگر مرحوم هاشمی رفسنجانی آن سال تهییج به کاندیداتوری نمی‌شد و همان طور که رهبری خواسته بودند، میدان به جوانان داده می‌شد، این پرخاشگری نسل جدید نسبت به قدمای سیاست پایه‌گذاری نمی‌شد.

او گفت: «باید به‌تدریج و در حالتی مسالمت‌آمیز، نیروهایی که سنی از آنها می‌گذرد، جای خودشان را به نیروهای جوان بدهند. متاسفانه این رابطه در حال حاضر رابطه خوبی نیست. شاید نزدیک دو دهه قبل رهبری تمهیداتی برای این امر اندیشیدند و دعوت کردند که نیروهای با سابقه خودشان با ابتکار عمل خودشان زمینه این انتقال را فراهم کنند تا مورد تکریم قرار بگیرند. رهبری در آستانه انتخابات سال ۸۴ و حتی قبل از این‌ که کاندیداها مشخص شوند، این موضوع را مطرح و تاکید کردند که جریانات سیاسی نیروهای جوان خودشان را به عرصه بیاورند و به نیروهای جوان خودشان فرصت دهند ولی متاسفانه این امر شاید به نظر من عامدانه با تحریک بعضی نیروها عملیاتی نشد و یک صف‌آرایی در برابر رهنمود رهبری صورت گرفت. علی‌رغم این‌ که مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی می‌توانست نقش بسیار سازنده‌ای را در عرصه انتقال تجربه ایفا کند، مرتب ایشان را در این وادی تهییج کردند که وارد میدان انتخابات شود و با وارد میدان‌شدن ایشان یک تقابلی بین دو نسل ایجاد شد، در واقع یک تخاصم ایجاد شد و متاسفانه هنوز هم ما این تخاصم را شاهد هستیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر