جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» پاسخ داد:
فکرشهر ـ آذر حسینی: وضعیت مخابرات در دشتستان مناسب نیست؛ اینترنت و کم بودن سرعتش که گفته می شود کشوری است را بگذاریم کنار، خطوط تلفن ثابت و تلفن های همراه هم در برخی نقاط تعریف چندانی ندارند و مسوول ارتباطات و فناوری اطلاعات دشتستان هم پاسخگو نیست؛ این را هم مخاطبان «فکرشهر» می گویند و هم عدم پاسخگویی وی به تماس های «فکرشهر» ثابت می کند...
کد خبر: ۶۲۵۲۷
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

فکرشهر ـ آذر حسینی: وضعیت مخابرات در دشتستان مناسب نیست؛ اینترنت و کم بودن سرعتش که گفته می شود کشوری است را بگذاریم کنار، خطوط تلفن ثابت و تلفن های همراه هم در برخی نقاط تعریف چندانی ندارند و مسوول ارتباطات و فناوری اطلاعات دشتستان هم پاسخگو نیست؛ این را هم مخاطبان «فکرشهر» می گویند و هم عدم پاسخگویی وی به تماس های «فکرشهر» ثابت می کند. 

مخاطبین «فکرشهر» از نقاط مختلف شهر برازجان پیام می دهند و می گویند تلفن ثابت منزلشان ماه هاست که قطع است و این زمان به 6 ماه و 7 ماه هم می رسد؛ یکی در شهرک است و دیگری در حسین آباد و یکی هم در خیابان 50 متری؛ برخی هم در آزادگان و کمال آباد و...؛ می گویند تلفن که قطع می شود و زنگ می زنیم مخابرات، یا نمی آیند؛ یا می گویند «باشه» ولی نمی آیند؛ یا می گویند سیم نداریم و خودتان سیم بخرید تا ما بیاییم؛ حتی تعداد زیادی از مخاطبین می گویند آمده اند تلفن همسایه را درست کرده اند و تلفن ما را قطع کرده اند! و حالا هر چه زنگ می زنیم و می گوییم تلفن ما را قطع کرده اید، زیر بار نمی روند و می گویند به ما ربطی ندارد و مشکل از خودتان است!

اما این همه ماجرا نیست؛ گروهی از شاکیان می گویند چندین ماه است تلفن ثابت ثبت نام کرده اند و نامشان هم درآمده ولی خط تلفن آن ها داده نمی شود؛ می گویند جای خالی نداریم و این مساله به ویژه در بخش سعدآباد بیشتر دیده می شود؛ جایی که برخی شهروندان می گویند بیش از 8 ماه است ثبت نام کرده اند و نامشان هم برای دریافت تلفن درآمده ولی...

برخی نقاط از جمله در بخش ارم هم انتن دهی خطوط تلفن همراه با مشکل مواجه است و در جایی مثل روستای «خیرک»، با وجود صرف 2 میلیارد تومان هزینه و افتتاح سایت تلفن همراه در شهریورماه امسال ـ 1398 ـ، باز هم آنتن دهی ضعیف یا قطع است و این اتفاق، دقیقا روز بعد از افتتاح با حضور مسوولین در این روستا و بخش رخ داد.

اما مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر راه حل همه این مشکلات مردم را یک سامانه می داند.

علی سملیان درباره مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان دشتستان به «فکرشهر» گفت: سامانه ای تلفنی داریم به نام «سامانه 195» که مسوول رسیدگی به شکایات در حوزه مخابرات و اپراتورهای ارتباطات است و در واقع ناظر به آن ها و بالادستشان است.

وی توضیح داد: این سامانه، یک سامانه کامپیوتری نیست که بگوید شماره اتان را وارد کنید؛ وقتی تماس بگیرید، اپراتور که یک خانم یا یک آقا است، جواب می دهد و با شما گفت و گو می کند و شکایت ها را با جزییات یادداشت می کند. مردم می توانند مشکلات و شکایت های خود از هر اپراتوری، شامل مخابرات، همراه اول، ایرانسل، رایتل، شرکت اینترنتی که از آن سرویس می گیرند و هر اپراتور دیگری را با این سامانه مطرح کنند و خوبی این سامانه این است که یک واحد نظارتی محسوب می شود.

سملیان افزود: این سامانه شکایت از اپراتورهای ارتباطی ـ چه تلفن همراه و چه تلفن ثابت و چه اینترنت ـ در همه حوزه ها را پوشش می دهد و زیر نظر مستقیم وزارت خانه است. در واقع یک واحد نظارتی بالادست مخابرات و دیگر اپراتورهاست که اگر مخابرات یا آن اپراتور پاسخگو نبود، این سامانه آن ها را وادار به تلاش می کند؛ سامانه 195 برای مردم که نمی دانند به کجا شکایت ببرند، بسیار مثمر ثمر است، چون یک واحد نظارتی بالای دست اپراتورهای ارتباطی و ناظر آن هاست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر درباره خطوط تلفنی که ثبت نام شده ولی تحویل داده نشده اند نیز توضیح داد: اگر ثبت نام کرده اند و پول داده اند و تلفن تحویل داده نشده، این تخلف است و باید تلفن آن ها داده شود. 

علی سملیان افزود: اگر جا نباشد، ثبت نام جدیدی انجام نمی شود ولی اگر کسی ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده ولی تلفن را نگرفته، فیش پرداختی اش را بیاورد تا پیگیری کنیم.

وی درباره قطع شدن خطوط تلفن در نقاط مختلف شهر برازجان نیز بر دقت بیشار سیم بانان در این شهر تاکید کرد و گفت که مردم می توانند با سامانه 195 موضوع را مطرح کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر که همزمان گفت و گو با «فکرشهر»، با مسوول ارتباطات شهرستان دشتستان هم تماس گرفت و گفت که باید به مشکلات این شهرستان رسیدگی شود.

سملیان درباره آنتن تلفن همراه در بخش «ارم» و به ویژه روستای «خیرک» هم گفت: بیش از 50 نقطه در آن خط فیبر نوری که از تلخاب به تنگ ارم وصل کردیم، قطع شده و این اتفاق از یکی دو روز بعد از افتتاح رخ داد.

وی علت را شکارچیان پرندگان در منطقه اعلام کرد و گفت که وقتی با تفنگ به سمت پرندگان نشسته روی خطوط فیبر نوری شلیک می کنند، فیبر را هم قطع می کنند و به همین دلیل دنبال راه دیگری برای این مساله هستند.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان این که برای سایت تلفن همراه خیرک 2 میلیارد تومان هزینه کرده بودیم و حالا باید 700 تا 800 میلیون تومان دیگر هم هزینه کنیم، افزود: برای حل مشکل قطع شدن خطوط فیبر نوری، مجبوریم از امواج رادیویی استفاده کنیم؛ به همین منظور، می خواهیم از مسیری که خیلی هم سخت است، دوباره کار را انجام دهیم؛ قول داده اند در جایی که هم رودفاریاب را ببیند و هم خیرک را، دکلی بزنند تا بتوانیم از طریق رادیویی خیرک را پوشش دهیم چون به نظر می رسد فیبر نوری برای آن منطقه مناسب نیست.

علی سملیان در انتهای این گفت و گو بر استفاده مردم به سامانه 195 تاکید و اضافه کرد: با این سامانه، اپراتورها مجبور به انجام درخواست های مردم و رسیدگی به شکایت های آنان می شوند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
وضعیت آنتن دهی همراه اول در  پایانه مسافربری برازجان  و ورودی شهر برازجان بسیار ضعیف است چند سال هست که این معضل وجود دارد و تاکنون حل نشده است.
سياوش پوراذري
|
-
|
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
خرابي
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر